اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

July 4, 2014
11:04 جمعه، 13ام تیرماه 1393
کد خبر: 63130

سه‌شنبه شبکه زیرساخت 10 ساعت مشکل داشت

مدیر عامل یک شرکت اینترنتی درباره با مشکلات اخیر اینترنتی که برای بعضی از کاربران در ایران بوجود آمده گفت: مثل بسیاری از روزهای دیگر شبکه ارتباطات زیرساخت با مشکل مواجه بود اما روز سه‌شنبه اتفاق سنگینی افتاد و از ساعت حدود 13 تا شب حدود 10 ساعت قطعی بالای 90 درصد در استان‌های فارس و خوزستان داشتیم.
پیگیری زیادی انجام دادیم ولی به هیچ جایی نرسید تا خود شبکه درست شد؛ مشتری‌ها از این وضعیت به شدت گلایه‌مند هستند ولی ما عامل این وضعت نیستیم. 
مدیرعامل آسیاتک
محمدعلی یوسفی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای مثال ما باید در بعضی از استانها دو گیگ تحویل می‌گرفتیم اما بیشتر از 150 مگابایت به دست ما نمی‌رسید که آن هم کیفیت پایینی داشت.
 
وی همچنین در رابطه با پیگیریهای انجام شده گفت: پیگیری زیادی انجام دادیم ولی به هیچ جایی نرسید تا خود شبکه درست شد؛ مشتری‌ها از این وضعیت به شدت گلایه‌مند هستند ولی ما عامل این وضعت نیستیم. معلوم نیست SLA یا توافقنامه سطح خدمات که بین شرکتها با شرکت ارتباطات زیرساخت امضا شده قرار است به چه صورتی به تحقق برسد؛ ما با اداره‌های مختلفی از شرکت زیرساخت تماس گرفتیم متاسفانه رویکرد واحدی وجود نداشت و هر اداره به یک روش جواب ما را می‌دادند.
 
عضو سازمان نظام صنفی رایانه استان تهران عنوان کرد: توقع می‌رود وقتی انحصار خطوط انتقال متعلق به شرکت زیرساخت است پیگیری جدی از طرف این شرکت انجام بگیرد.
 
یوسفی‌زاده درباره عدم رضایت مشتریان اینترنت گفت: مشتری برای چند دقیقه هم از ما شکایت می‌کند حال ما چگونه باید جواب صد هزار سرویس را بدیم، خواهش می کنم مسوولان به این موضوع رسیدگی کنند چراکه ایراد از ما نیست.
 
او در پایان اظهار کرد: این موضوع هر روز در حال تکرار است. از بهمن ماه سال 92 این مشکل نسبت به گذشته بیشتر احساس می شود. البته باید به این نکته اشاره کنم که جلسات زیادی با شرکت زیرساخت داشتیم و تصمیم‌ها روی کاغذ مطلوب به نظر می‌رسند اما عملی نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.