بازی

July 4, 2014
11:59 جمعه، 13ام تیرماه 1393
کد خبر: 63133

گران‌ترین و نادرترین بازی‌های کامپیوتری جهان

دنیای‌اقتصاد: نمی‌توان تنها به این خاطر که بازی‌های ویدئویی تفریح و سرگرمی مهمی هستند، آنها را به عنوان یک تجارت پررونق و جدی به حساب نیاورد. مردم همیشه بازی‌های خاطره‌انگیز و قدیمی را دوست دارند و حتی حاضرند، برای خرید آنها هزینه زیادی هم بپردازند. 
 
 
در واقع طرفداران بازی‌های ویدئویی خیلی جدی علاقه‌شان را دنبال می‌کنند و برای آن هزینه می‌پردازند. در همین راستا و به‌تازگی مجله آنلاین بیزینس اینسایدر با همکاری وب‌سایت RacketBoy به بررسی و رتبه‌بندی گران‌ترین و نادرترین بازی‌های ویدئویی جهان پرداخته است که می‌توانید آنها را در اینجا ببینید:
 
 
1- بازی Gamma Attack برای کنسول Atari 2600 با قیمتی بین 20 تا 50 هزار دلار:
 این بازی در حال حاضر به عنوان نایاب‌ترین و نادرترین بازی ویدئویی در جهان شناخته می‌شود. تنها همین بازی توسط شرکت Gammation ساخته شده و تنها نسخه موجود از آن در اختیار یک کلکسیونر به نام «آنتونی دناردو» است. 
 
 
2- بازی Birthday Mania برای کنسول Atari 2600 با قیمتی بین 15 تا 35 هزار دلار: 
از این بازی تنها یک نسخه وجود دارد. این بازی در واقع شامل چند بازی دیگر بود که ساختاری ساده داشتند. 
طراحی جعبه این بازی به گونه‌ای بود که روی آن طرحی برای تبریک تولد درج شده بود و جایی ویژه برای پیام تبریک تولد هم داشت تا هدیه مناسبی برای تولد یک دوست باشد.
 
 
3- نسخه طلایی بازی  Nintendo World Championships1990 برای کنسول NES با قیمتی بین 15 تا 21 هزار دلار: 
تنها 26 نسخه طلایی از این بازی در دنیا وجود دارد. این بازی شامل نسخه‌های قابل شخصی سازی بازی‌هایی مانند Super Mario Bros، Rad Racer و Tetris بود.
 
 
4- بازی Air Raid برای کنسول Atari 2600 با قیمتی بین 14 تا 33 هزار دلار:
 این بازی با طراحی آبی رنگ و T شکل ارائه شده بود و هدف آن دفاع از شهر در برابر حملات هوایی با استفاده از هواپیمای خود بود. در حال حاضر تنها 12 نسخه از این بازی در دنیا وجود دارد که دو نسخه آن اخیرا با قیمت 14 و یکی با قیمت 33 هزار دلار به فروش رفته‌اند.
 
 
5- بازی  Nintendo Campus Challenge1991 برای کنسول NES با قیمتی بین 14 هزار تا 20 هزار و 100 دلار:
 این بازی شامل چند بازی دیگر مانند Super Mario 3، PinBot و Dr. Mario است. هر چند به نظر می‌رسد تمام نسخه‌های این بازی از بین رفته باشند، اما یک نسخه از آن در گاراژ خانه یکی از کارمندان قبلی شرکت Nintendo پیدا شد. این نسخه در سال 2006 با قیمت 14 هزار دلار فروخته شد و سپس بعد از آن هم با قیمت 20 هزار و 100 دلار دوباره به فروش رفت.
 
 
6- بازی Red Sea Crossing برای کنسول بازی Atari 2600 با قیمتی بین 10 هزار و 400 تا 14 هزار دلار:
 این بازی به کاربرانش امکان تجربه عبور از دریای سرخ را با کشتی می‌داد. تنها 100 نسخه از این بازی تولید شد که در حال حاضر تنها دو نسخه از آن باقی مانده است.
 
 
7- بازی Kizuna Encounter برای کنسول بازی Euro با قیمتی بین 5400 تا 13 هزار و 500 دلار: 
یک بازی افسانه‌ای که تنها 5 نسخه از آن در حال حاضر وجود دارد. این نسخه اروپایی بازی گویا در تعدادی محدود عرضه شده بود و نسخه ژاپنی آن طرفداران بیشتری داشته است. 
 
 
8- بازی Atlantis II برای کنسول Atari 2600 با قیمتی بین 5 تا 18 هزار دلار: 
در این بازی ویژه آتاری بازیکنان باید از شهر آتلانتیس در برابر سفینه فضایی دشمن حفاظت و دفاع می‌کردند. در مقایسه با نسخه اولیه این بازی، Atlantis II کمی سخت‌تر و پیچیده‌تر بود. در آن زمان تنها چهار نفر موفق به عبور از تمام مراحل این بازی شده بودند که به هر کدام جایزه 10 هزار دلاری داده شده بود.
 
 
9- بازی Ultimate 11/Super Sidekicks 4 برای کنسول Neo Geo با قیمتی بین 4800 تا 10 هزار دلار: 
طرفداران بازی‌های ورزشی کنسول Neo Geo از نسخه اروپایی این بازی استقبال زیادی کردند. 
نسخه اولیه این بازی در سال 1993 و با نام Super Kicks به‌عنوان اولین بازی فوتبال برای این کنسول عرضه شد.
 
 
10- بازی King of Fighters 2000 برای کنسول Neo Geo با قیمتی بین 3540 تا 6 هزار دلار: 
یک بازی جنگجویی رقابتی که حسابی در بازار مورد توجه قرار گرفت. از این بازی که توسط SNK و قبل از ورشکستگی‌اش عرضه شد، تنها 100 نسخه در سراسر جهان موجود است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.