اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

July 5, 2014
10:06 شنبه، 14ام تیرماه 1393
کد خبر: 63161

درگیری آمازون با رگولاتوری آمریکا: هیچ جریمه‌ای نمی‌دهیم

شرکت آمازون به شدت با درخواست کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا برای پرداخت جریمه به علت سیاست‌گذاری‌های خاصش در زمینه خرید برنامه‌های همراه مخالفت کرده است.
 
 
به نقل از رویترز، آمازون که بزرگترین سایت اینترنتی خرده فروشی جهان است، ممکن است از سوی کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا مورد پیگرد قضایی قرار بگیرد. آمازون بابت خرید برنامه‌های همراه رایگان برای استفاده بر روی تبلت‌ها و گوشی‌ها هزینه اندکی را دریافت می‌کند. با توجه به اینکه کودکان و افراد کم سن و سال اطلاعی از این سیاست آمازون ندارند به تصور رایگان بودن خرید برنامه‌های یاد شده تعداد زیادی از آنها را خریداری کرده و از این طریق هزینه های قابل توجهی را به والدین خود تحمیل می‌کنند.
 
پیش از این کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا به دلایل مشابهی بر ضد اپل نیز اقامه دعوا کرده بود، اما دو طرف سرانجام به توافق رسیده و اپل با بازپرداخت 32.5 میلیون دلار به خریداران زیان دیده از پرداخت جریمه معاف شد. در شکایت نامه‌ای که از سوی کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا تنظیم شده به شکایت هزاران نفر از والدین اشاره شده که معتقدند آمازون از عدم اطلاع کودکان از سیاست خود در زمینه خرید برنامه‌های همراه رایگان سوءاستفاده کرده و مبالغی را از کارت‌های اعتباری والدین کم می کند و از همین طریق میلیون ها دلار درآمد به جیب زده است. 
 
آمازون که به تازگی وارد بازار ساخت گوشی‌های هوشمند شده، این اتهامات را رد کرده و می‌گوید اقداماتی مشابه با اپل را انجام داده تا رضایت کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا را جلب کند. با این حال کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا هنوز در این زمینه قانع نشده و قصد دارد کماکان موضوع را بررسی کند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.