سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

July 6, 2014
9:50 یکشنبه، 15ام تیرماه 1393
کد خبر: 63185

موفق‌ترین تولیدکنندگان اپلیکیشن در دنیا

دنیای اقتصاد: اپلیکیشن‌ها این روزها پدیده‌های جدید و پردرآمد دنیای تکنولوژی و ارتباطات به حساب می‌آیند که محصولات هوشمند شخصی مانند تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند بدون آنها هیچ کاربرد خاصی برای کاربران‌شان

نخواهند داشت. 

درست به همین دلیل هم هست که شرکت‌های تولیدکننده و توسعه‌دهنده انواع اپلیکیشن در سراسر دنیا به دنبال یک ایده خوب برای طراحی و تولید اپلیکیشن می‌توانند در دوره زمانی کوتاه به سود و درآمد قابل‌توجهی برسند.

در این میان معمولا بازی‌ها طرفداران زیادی دارند و شاید حتی بیش از بعضی اپلیکیشن‌های دیگر هم مورد توجه قرار بگیرند. به همین دلیل هم معمولا تولیدکنندگان اپلیکیشن‌های بازی جزو موفق‌ترین توسعه‌دهندگان اپلیکیشن قرار ‌می‌گیرند.

 در همین راستا به تازگی مجله بیزینس اینسایدر فهرستی از موفق‌ترین شرکت‌های تولیدکننده اپلیکیشن دنیا را با توجه به میزان درآمد سالانه آنها در App Store شرکت اپل و Google Play منتشر کرده است که آنها را در اینجا می‌بینید.

1- GungHo Online: این شرکت ژاپنی تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های کاربردی و مفید را طراحی و تولید کرده است که مورد توجه کاربران سرتاسر دنیا قرار گرفته‌اند. در سال 2013 اما این شرکت تنها از طریق فروش اپلیکیشن بازی Puzzle & Dragons خودش درآمدی بیش از یک میلیارد دلار به‌دست‌آورد؛ اپلیکیشنی که در آن کاربران باید گوی‌های رنگارنگ را با یکدیگر هماهنگ کنند.

 این اپلیکیشن 650 میلیون دلار از فروش در App Store و 775 میلیون دلار از فروش در Google Play به‌دست آورده است.

2- Supercell: یک شرکت فنلاندی تولیدکننده بازی‌های موبایلی که ارزشی حدود 3 میلیارد دلار دارد و معروف‌ترین بازی آن یعنی Clash of Clans  464میلیون دلار درآمد در سال 2013 برای این شرکت به همراه آورده است. 

علاوه‌بر این بازی، شرکت Supercell بازی‌های پرطرفدار دیگری مانند Boom Beach و Hay Day را تولید کرده است که در دسته پرطرفدارترین بازی‌های آی‌پد و آی‌فون قرار گرفته‌اند.



3- King: این شرکت به خاطر بازی بسیار پرطرفدار Candy Crush در جهان معروف شد و از آن زمان درآمد بسیار خوبی به‌دست آورد.   این شرکت بیش از 9/1 میلیارد دلار درآمد در سال 2013 به‌دست آورده که بخش قابل توجهی از آن از طریق همین بازی Candy Crush بوده است.



  این شرکت سپس بازی‌های دیگری مانند Pet Rescue Saga 

و Farm Heroes Saga را هم معرفی کرد که با وجود طرفداران زیاد، اما همچنان نتوانسته‌اند به جایگاه بازی موفق Candy Crush برسند.

4- Line: یک شرکت ژاپنی که بیشتر به خاطر اپلیکیشن پیام‌رسانش در سرتاسر دنیا شناخته می‌شود.



این شرکت علاوه‌بر اپلیکیشن پیام‌رسان موفق خودش، همچنین اپلیکیشن‌های بازی زیادی مانند Cookie Run، Bubble و Dragon Flight را برای ابزارهای موبایل طراحی و تولید کرده است. 

در سال 2013 شرکت Line درآمدی برابر 338 میلیون دلار به‌دست آورد که انتظار می‌رود این میزان در سال 2014 افزایش قابل‌توجهی هم داشته باشد. 

5- Electronic Arts: این شرکت که به خاطر بازی‌های موفقش برای پلت‌فرم‌های مختلف در دنیا شناخته می‌شود، حضور خوبی در حوزه بازی موبایل هم داشته است.

 این شرکت بیش از هزار اپلیکیشن بازی را برای پلت‌فرم‌های مختلف طراحی و تولید کرده است. بعضی از معروف‌ترین بازی‌های تولید شده توسط این شرکت Battleship، Boggle و Bop It هستند. این شرکت در فصل اول سال 2014 درآمد 914 میلیون دلاری به‌دست آورده است.



6- GREE: یکی دیگر از شرکت‌های ژاپنی فعال در عرصه بازی‌های اجتماعی موبایل است. یکی از بازی‌های پرطرفدار این شرکت یعنی Knights & Dragons تنها در طول 30 روز درآمدی بیش از 5 میلیون دلار برای آن به همراه آورد. در نهایت این شرکت تنها در فصل سوم سال 2013 درآمد 9/370 میلیون دلاری به‌دست آورده است.

7- CJ Group: یک شرکت فعال متعلق به کره‌جنوبی که اپلیکیشن‌های مختلفی را طراحی و تولید کرده است، اما اصلی‌ترین اپلیکیشن آن در زمینه فیلم و تئاتر بوده است. اپلیکیشن CGV به کاربرانش این امکان را می‌دهد تا بلیت سینماها و تئاترها را رزرو کرده و اطلاعات مختلفی درباره اکران‌های روز به‌دست بیاورند.

8- DeNA: یک شرکت ژاپنی دیگر که بیش از 500 اپلیکیشن را برای پلت‌فرم‌های مختلف طراحی و تولید کرده است. این شرکت علاوه‌بر بازی‌های متنوعی که تا به حال تولید کرده است، این روزها بیشتر به خاطر اپلیکیشن Snapchat خودش در دنیا شناخته می‌شود.

 Snapchat  یک اپلیکیشن پیام‌رسان است که توجه بسیاری از شرکت‌های بزرگ را در دنیای تکنولوژی به خودش جلب کرد. این شرکت در سال 2013 درآمدی بیش از 7/1 میلیارد دلار را از محل فروش اپلیکیشن‌هایش برای موبایل و دسکتاپ به‌دست آورده است. 

9- Kabam: این شرکت به خاطر بازی‌های پرطرفداری مانند Kingdoms of Camelot و The Fast & Furious 6 در دنیا شناخته می‌شود. محل این شرکت در سانفرانسیسکو است و بازی‌هایی برای موبایل و وب تولید می‌کند. 

در ماه جولای سال گذشته میلادی این شرکت ارزشی برابر 700 میلیون دلار داشته است و در سال 2013 درآمدی برابر 360 میلیون دلار به‌دست آورده است.



10- Gameloft: این شرکت هم به خاطر بازی موبایل معروفش یعنی Despicable Me: Minion Rush شناخته می‌شود. این شرکت که مقر آن در پاریس است، اپلیکیشن‌های بازی را برای پلت‌فرم‌های متفاوت طراحی و تولید می‌کند.  این شرکت تاکنون بیش از 300 اپلیکیشن طراحی و تولید و بازی‌هایی مانند Asphalt Overdrive، Spider-Man Unlimited و Dungeon Gems را اخیرا معرفی کرده است.



شرکت Gameloft اعلام کرده است که در سال 2013 درآمدی برابر 318 میلیون دلار به‌دست آورده که بیش از 80درصد آن از محل فروش آنلاین محصولات و تبلیغاتش بوده است. 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.