لبه تکنولوژی

July 7, 2014
7:11 دوشنبه، 16ام تیرماه 1393
کد خبر: 63191

پیش‌گویی‌های مدیر گوگل از آینده

لاری پیج و سرگی برین دو بنیانگذار و مدیرارشد گوگل معتقدند با پیشرفت فناوری نحوه کار کردن مردم هم تغییر کرده و مشاغل پاره وقت همه گیر خواهند شد.
 
به گزارش فارس به نقل از سی نت، این دو نفر در تازه‌ترین مصاحبه خود اظهار داشته‌اند که جهان فعلی دارای مشکلات فراوانی است که باید برطرف شود. به گفته آنان گوگل در تلاش است تا برای برطرف کردن بخشی از این مشکلات تلاش کند و امیدوار است در بخشی از اهدافش به موفقیت دست یابد.
 
یکی از زمینه‌های مورد توجه گوگل طراحی ماشین‌های خودکار و بدون نیاز به راننده است. به گفته این دو نفر عرضه این خودروها صنعت حمل و نقل را متحول کرده و نیاز به مالکیت خودروی شخصی ، یافتن جای پارک، شناخت جاده و … را کاهش داده و اثرات اجتماعی و اقتصادی فراوانی را به همراه خواهد آورد. یکی از مهم ترین این اثرات افزایش کارآیی و مقابله با اتلاف منابع است.
 
در بخش دیگری از این مصاحبه موسسان گوگل در مورد تخریب محیط زیست اظهار نگرانی کرده و از مردم خواسته اند بخشی از وقتشان را به این دغدغه اختصاص دهند. به گفته آنان با پاره وقت شدن اکثر مردم در آینده زمان بیشتری برای توجه به این نوع مسائل حیاتی وجود خواهد داشت.
 
افزایش توجه به خلاقیت، تلاش برای ارتقای کمیت و کیفیت تفریح، جدی تر شدن دغدغه های امنیتی از جمله نکات دیگری است که برین و پیچ در مصاحبه خود به آنها اشاره کرده اند. به گفته پیج انسان‌ها فقط با استفاده از یک درصد منابعی که در اختیار دارند می‌توانند نیازهای اساسی خود مانند مسکن، امنیت و آینده فرزندانشان را تامین کنند.
 
سرگی برین هم در بخشی از سخنانش از دولت‌ها خواست تا از توان مالی خود برای پیشبرد جدی‌تر خیر مشترک در جوامع اقدام کنند و به عنوان مثال از تولیدکنندگان آنچه که برای طبیعت مضر است، مانند کربن مالیات بیشتری بگیرند. پیج و برین هر دو دولتها را در این زمینه و همین طور در زمینه تعامل با علائق خود در حوزه های مختلف ناموفق و غیرمنطقی توصیف کردند.
 
پیج در بخش دیگری از سخنانش اظهار امیدواری کرد که روزی برسد که کل قوانین حقوقی در 50 صفحه خلاصه شود تا گوگل در کشورهای مختلف با قوانین مختلف مواجه نشده و بتواند ماموریت های جهانی‌اش را به پیش ببرد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.