اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

July 8, 2014
8:40 سه شنبه، 17ام تیرماه 1393
کد خبر: 63218

بیزینس مانیتور: 3G در ایران شکست می خورد

برآوردهای موسسه مطالعاتی بیزینس مانیتور تایید می کند بازار ایران برای حضور نسل سوم تلفن همراه آماده نیست.

به گزارش خبرآنلاین، هرچند که رشد بازار موبایل در ایران در سال 2011 کند شد اما شدت کند شدن آن به میزانی نبود که کارشناسان بیزنس مونیتور پیش بینی کرده بودند. برای دوره کنونی نیز میزان توسعه بازار موبایل در ایران نسبت به سال قبل 13 درصد پیش بینی شده است.
 
 در سال گذشته، دومین اپراتور کشور یعنی شرکت ام تی ان ایرانسل عملکرد قدرتمندی از خود نشان داد به طوری که در سه ماه پایان سال بیش از 1.3 میلیون مشترک جدید به تعداد مشترکین این شرکت افزوده شدند.
 
برآوردهای بیزنس مونیتور نشان می دهد که تعداد مشترکین شرکت همراه اول در سال جاری به میزان 10.6 درصد افزایش می یابد و تعداد مشترکین ایرانسل نیز رشدی 16.6 درصدی را تجربه می کند. البته به رغم رشد سریع تر شرکت ایرانسل، این شرکت همچنان در جایگاه دومین اپراتور باقی خواهد ماند.
 
 همچنین بنابر پیش بینی های بیزنس مونیتور، میزان نفوذ موبایل در ایران تا سال 2016 به 130 درصد خواهد رسید. همچنین از نوامبر سال 2011، سومین اپراتور نیز آغاز به کار کرده که این اپراتور خدمات مخابرات نسل دوم (2G) و نسل سوم (3G) را ارایه می دهد. البته برآورد بیزنس مونیتور این است که تکنولوژی نسل سوم در آینده ای نزدیک در ایران همه گیر نخواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.