سیستم‌عامل و نرم‌افزار

July 9, 2014
11:23 چهارشنبه، 18ام تیرماه 1393
کد خبر: 63242

ویندوز۹ پاییز می‌آید

ویزور(Wzor) وبلاگ‌نویس معروف روسی بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی یک کمپین تبلیغاتی اعلام کرد که شرکت مایکروسافت قصد دارد پاییز امسال سیستم‌عامل "ویندوز ۹" را عرضه کند.
 
 
به گزارش وبسایت Pcworld، این وبلاگ‌نویس همچنین پیش‌بینی کرد که عرضه این نسخه همراه با معرفی روش جدید برای توزیع سیستم‌عامل مایکروسافت صورت می‌گیرد که طی آن به‌جای فروش کلید فعال‌سازی به یک کاربر، این کلید در اختیار رایانه قرار می‌گیرد یا از طریق فروشگاه اینترنتی Microsoft Store ارائه می‌شود.
ویزور که طی ماه مارس ۲۰۱۴ از "الکس کیبکالو"(Alex Kibkalo) یکی از کارمندان اسبق مایکروسافت اطلاعاتی در این زمینه دریافت کرده بود، از آن زمان تاکنون سکوت اختیار کرد. اما به تازگی مجدداً دست به‌قلم شده است و در بولتن‌های روسی اطلاعاتی را منتشر می‌نماید.
 
او در آخرین مطلب خود بیشترین توضیح را به نحوه فعال‌سازی سیستم اختصاص و کمتر سراغ ویندوز ۹ رفت.
باید توجه داشت که شرکت مایکروسافت تاکنون اعلام نکرده است برای آینده سیستم‌عامل ویندوز چه برنامه‌ای درسر دارد. با توجه به آخرین از سیستم‌عامل رایانه‌ای مایکروسافت موسوم به Windows ۸.۱ Update ۱، احتمال می‌رود که مایکروسافت پاییز امسال به‌روزرسانی قابل ملاحظه‌ای برای نسخه‌های کنونی ویندوز انجام ندهد.
برخی گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که سومین به‌روزرسانی برای نسخه کنونی سیستم‌عامل ویندوز با نام Threshold ارائه می‌شود که البته می‌توان آن را با نام "ویندوز ۹" هم شناخت.
لازم به ذکر است که مرکز تحقیقاتی NetMarketShare چند روز قبل اعلام کرد سهم سیستم‌های عامل ویندوز ۸ و ویندوز ۸.۱ مایکروسافت از بازار جهانی در مجموع ۱۲.۵۴ درصد محاسبه می‌شود که البته بیشتر از سهم سیستم‌عامل Mac OS اپل است و با این وجود نسبت به سهم ۲۵.۳۱ درصدی ویندوز XP و سهم ۵۰.۵۵ درصدی ویندوز ۷ بسیار کمتر محاسبه می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.