تلفن همراه

گوشی

July 9, 2014
11:39 چهارشنبه، 18ام تیرماه 1393
کد خبر: 63247

ساعت‌ هوشمند به درد چه کسانی می‌خورد؟

ساعت‌های هوشمند جدید نیستند و از دو سه سال گذشته وارد بازار شده‌اند. این ساعت‌ها در ابتدا برای اتصال با گوشی‌های هوشمند با مشکلاتی همراه بودند، اما به تازگی گوگل پلات‌فورم جدیدی ویژه ساعت‌های هوشمند ارایه کرده که این دستگاه‌ها را کاربردی‌تر می‌کند.Android Wear سیستم‌عامل موبایلی است که برای صفحه نمایش‌های کوچکی مثل ساعت‌های هوشمند طراحی شده است.اگرچه پیشتر هم ساعت‌های هوشمند کاربرد فوق‌العاده‌ای داشتند، اما Android Wear امکانات بی‌شماری را برای این دستگاه‌ها به ارمغان آورده تا آنجا که می‌توان تمام اعلانیه‌ها، پیام‌ها و عملیات جست‌وجو روی گوگل را به راحتی روی این دستگاه‌ها انجام داد.اما این ابزار جدید به درد چه کسانی می‌خورد؟ شاید شما هم از خود پرسیده باشید که آیا به یک ساعت هوشمند نیاز دارید؟ متن حاضر با تشریح 10 کاربرد این ساعت‌ها به پرسش شما پاسخ می‌دهد.
 
 
 کاربرد در سفر
اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که سفر بخشی از کار شماست، Android Wear به سادگی اطلاعاتی مثل پرواز را روی گوشی شما به نمایش درمی‌آورد.بر این اساس به سادگی می‌توان به اطلاعاتی مثل شماره پرواز یا ساعت بسته شدن گیت دسترسی داشت.همچنین می‌توان کارت پرواز را اسکن کرده و همه اطلاعات آن را روی ساعت همیشه همراه خود داشت و در صورت تاخیر پرواز به شما هشدار می‌دهد.همچنین می‌توان به اطلاعات هتل، برنامه حرکت اتوبوس‌ها و زمان رفت و برگشت آنها دسترسی داشت.
 
 آب‌وهوا
Android Wear به شما اطمینان می‌دهد که هرگز بدون چتر و لوازم ایمنی از منزل خارج نشوید. مثلا در صورت ابری یا آفتابی بودن به شما هشدار می‌دهد که مثلا شرایط هوایی مناسب نیست و حتما لباس مناسب با خود همراه داشته باشید.همچنین وضعیت آب و هوا را در یکی دو روز آینده پیش بینی می‌کند.
 
 پیام
Android Wear اجازه می‌دهد که ایمیل‌ها‌ و پیام‌های جدید را روی ساعت‌تان ببینید و به آنها پاسخ دهید بدون اینکه نیاز به چک کردن گوشی باشد.هنگامی که یک پیام جدید دریافت می‌شود، ساعت شما می‌لرزد بنابراین به سرعت می‌توانید به پیام‌ها پاسخ دهید یا از قابلیت پیام صوتی برای پاسخ به پیام‌ها استفاده کنید.
 
 جست‌وجوی گوگل
ساعت هوشمند به شما امکان می‌دهد که بدون نیاز به گوشی به سرعت روی ساعت خود جست‌وجو کنید.لازم است عبارت “OK Google” زمان جست‌وجو گفته شود تا ساعت آماده کار شود.
 
 دریافت اطلاعات 
ترافیک سنگین است و شما دیر به محل کارتان می‌رسید. Android Wear عادات شما را از قبیل زمانی که خانه و محل کارتان را صبح و عصر ترک می‌کنید یاد می‌گیرد. بنابراین مدت زمانی را که قرار است در راه بمانید و زمانی که در ترافیک صرف خواهد شد را پیش بینی و به شما اطلاع می‌دهد. بنابراین قبل از اینکه از خواب بیدار شوید، ساعت اطلاعات ترافیکی را جمع آوری کرده و به شما اطلاع می‌دهد که چه زمانی در ترافیک خواهید ماند.
 
 شبکه‌های اجتماعی
بسته به نوع کاری که انجام می‌دهید مدیریت شبکه اجتماعی می‌تواند به بخشی از کار روزانه شما مهم باشد. به راحتی می‌توانید تمام نوتیفیکیشن‌های اکانت فیس‌بوک، توییتر و پینترست را روی ساعت و مدیریت مشاهده کرد.
 
 هشدارهای دریافت
هنگام ارسال یک پیام یا ایمیل معمولا روی گوشی‌های هوشمند هشدارهایی دریافت می‌کنید، گوگل روی این پلات‌فورم ساعت هم قابلیتی ارایه کرده که زمان دریافت پیام به فرد مورد نظر هشدار دریافت کرده و لازم نباشد که کاربر مدام گوشی خود را چک کند.
 
 پاسخ به تماس‌ها
Android Wear به شما اجازه می‌دهد که از ساعت هشمندتان مانند یک گوشی در سایز مینیاتوری استفاده کنید.هنگامی که تماسی دریافت می‌شود، صدای زنگ توسط ساعت پحش می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از میکروفونی که روی ساعت تعبیه شده به تماس پاسخ دهید.همچنین می‌توان تماس را رد کرده یا پیام‌ پیش فرض مثل “”I'm in a meeting ارسال کنید.
 
 آزرده نشوید
گاهی ممکن است صدای هشدارها آزارتان دهد اما می‌توان در مواردی مثل زمانی که در جلسه هستید یا حوصله تماس یا پیامی را ندارید، ساعت را در حالت سکوت یا Do Not Disturb  قرار داده و از شر صداهای مزاحم خلاص شوید.
شما همچنین می‌توانید از طریق گوشی هوشمندتان به تنظیمات ساعت دسترسی داشته باشید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.