فناوری اطلاعات

July 9, 2014
11:43 چهارشنبه، 18ام تیرماه 1393
کد خبر: 63249

سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور: پهنای باند از واجبات حوزه فناوری است

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشوردر با اشاره به این که موضوع پهنای باند از واجبات کشور در حوزه فناوری اطلاعات است گفت: هدف ما از برگزاری همایش انجمن راهبری اینترنت پارسی زبانان تاثیر اینترنت و پهنای باند برروی توسعه اقتصادی کشور خواهد بود.
 
 
نشست خبری همایش انجمن راهبری اینترنت پارسی زبانان (Persian IGF) با حضور رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و دبیر این همایش برگزار شد.
 
در ابتدا دبیر این همایش با اشاره به بین‌المللی بودن آن گفت: ما حرکتی منطقه‌ای را با کشور‌های عربی آغاز کردیم و امیدواریم این حرکت تداوم داشته باشد.
 
سهیل مظلوم افزود: هفته‌ای که این همایش برگزار می‌شود را هفته فناوری اطلاعات فارسی‌زبانان نامیدیم و همایش‌ در تاریخ هفتم و هشتم شهریورماه در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود. با توجه به تعاملات جدید امیدواریم ارتباط‌ات بین‌المللی ما شکل بهتری داشته باشد.
 
در ادامه کاظم آیت‌اللهی – رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور – در پاسخ به این سوال ایسنا مبنی بر این‌که در محورهای همایش به پهنای باند و ضرورت توسعه اینترنت اشاره شد در حالی که اخیرا عده‌ای مدعی شدند که پهنای باند یک بحث فرعی است و باید به مباحث مهم‌تر نظیر شبکه ملی اطلاعات پرداخته شود؛ نظر سازمان در این باره چیست؟ گفت: نظر متفاوت همیشه در همه جای دنیا وجود دارد؛ هدف اصلی ما امسال این است که نقش اینترنت در توسعه اقتصادی را مطرح کنیم. به نظر ما پهنای باند از مضوعات واجب در این حوزه است و تناقضی با شبکه ملی اطلاعات ندارد. باید به اندازه کافی به آن دقت داشت و آن را توسعه داد. اگر بخواهیم در یک مساله گیر کنیم هیچ وقت پیشرفت نخواهیم کرد.
 
در ادامه آزاده داننده – رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران – به بخش‌های اصلی همایش اشاره کرد و گفت: ما در این همایش 11 نشست تخصصی برگزار می‌کنیم و در آن به موضوعات مرتبط با نقش اینترنت در توسعه اقتصادی می‌پردازیم. از عناوین این نشست‌ها می‌توانم به نقش پهنای باند، حقوق دسترسی در اینترنت، تولید محتوا، روند تکنولوژی، وضعیت اینترنت بعد از لغو تحریم‌ها، همکاری‌های منطقه‌ای و جوانان در بحث فناوری اطلاعات اشاره کنم.
 
به گفته او در کنار این نشست‌های تخصصی نشست‌های اکو نیز برگزار می‌شود و ما متعهد شدیم که در بین کشور‌های اکو انجمن ICT را تشکیل دهیم. در کنار این موضوع نمایشگاهی نیز برگزار خواهیم کرد و مسابقه‌ای داریم که از ایده‌های جوانان در بحث فناوری اطلاعات استفاده می‌کنیم. مخاطبین این همایش تمام صنف ICT هستند.
 
وی در ادامه به افرادی که در این همایش شرکت می‌کنند گفت: از افراد مختلفی دعوت کردیم که در این همایش حضور داشته باشند. از جمله این افراد می‌توان به رییس آیکان، رییس اتحادیه ITU، وزرای کشور‌های منطقه اشاره کرد که از آن‌ها دعوت شده است. وزیر ارتباطات نیز در این نشست شرکت خواهد کرد.
 
به گزارش ایسنا تفکر اولیه راه‌اندازی انجمن راهبری اینترنت پارسی زبانان به عنوان یکی از مجامع محلی و منطقه‌ای با محوریت تمرکز بر جامعه فارسی زبانان توسط تعدادی از علاقه‌مندان و فعالان این حوزه در اواسط سال 92 شکل گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.