سیستم‌عامل و نرم‌افزار

July 12, 2014
0:49 شنبه، 21ام تیرماه 1393
کد خبر: 63257

رییس مایکروسافت سیاست‌ های جدید این شرکت را اعلام کرد

رییس شرکت مایکروسافت ساتیا نادلا در ایمیلی به برای تمامی کارکنان مایکروسافت تصمیمات و استراتژی‌های تازه این شرکت را برای سال جدید مالی مشخص کرد.
 
مهم‌ترین این استراتژی‌ها را شاید بتواند تغییر شکل آنچه که نادلا «هسته» کاری مایکروسافت خوانده، دانست و همچنین اعتقاد و تصمیم نادلا برای تجدید نظر در حوزه Devices and Services Description مایکروسافت که توسط رییس قبلی مایکروسافت استیو بالمر معرفی شده بود.
 
نادلا اعتقاد دارد که این حوزه کمک‌کننده مایکروسافت بوده است، اما به گفته او «حالا نیاز داریم که استراتژی منحصر به فرد خود را خالص‌تر و بی پیرایه‌تر کنیم.» این استراتژی منحصر به فرد از دید نادلا تمرکز مایکروسافت در بخش موبایل و سیستم‌های مبتنی بر کلود است؛ همانطور که وی پیش‌تر نیز به این دو حوزه توجه بسیاری داشته است. رییس مایکروسافت در همین باره نوشته است: «ما بهره‌وری را دوباره خواهیم ساخت تا دست هر فرد یا سازمانی را برای حرکت رو به جلو بازتر کنیم.»
 
در حالی که گفتار نادلا را می‌توان به گوشه‌گیری و شاید حذف بخش دستگاه‌ها و سرویس‌های متعلق به آن تفسیر کرد، اما به نظر می‌رسد چنین تصمیمی قرار نیست که دستگاه‌هایی چون ایکس باکس، سرفیس و سرویس‌هایی چون ویندوزفون را مستقیما تحت تأثیر قرار دهد. در عوض وی چون دفعات قبل از تصمیم جدی خود برای حمایت از بخش‌هایی چون ایکس‌باکس سخن گفته است:
 
«ما بسیار خوش شانس هستیم که ایکس باکس را در میان خودمان داریم تا فرصتی برای نوآوری‌های بیشتر در این حوزه میسر کند. خلاصه کلام اینکه ما همچنان به نوآوری و افزایش طرفداران کنسول ایکس باکس ادامه خواهیم داد.» اظهار نظری که می‌تواند به عنوان مهر پایانی بر شایعات حذف و یا ایجاد شعبه دیگری برای این کنسول باشد.
 
نادلا در ادامه سرفیس پرو 3 را به عنوان نمونه ای از حرکت مایکروسافت جهت افزایش دامنه ویندوز در دنیا دانسته است. «ساخت این دستگاه‌ها بدین معنی است که ما حتی رده‌های جدیدتری چون سرفیس را طراحی و تولید خواهیم کرد. همچنین ما خود را در قبال ویندوز فون مسئول می‌دانیم؛ یعنی همان هدفی که ما از خرید بخش سرویس و دستگاه‌های نوکیا به دنبال آن هستیم.»
 
رییس شرکت مایکروسافت این سال‌ها تلاش شرکت‌های رقیبی چون گوگل را تجربه کرده است؛ اینکه چطور چنین شرکتی محصولی را با سرعت بالا تولید و البته با آپدیت‌های سریع‌تر بازار را در قبضه خود در می‌آورد.
 
نادلا با تشریح تغییراتی که در تیم‌های مختلف محصولات و مهندسی این شرکت اعمال خواهد شد، عزمی جدی برای رفع این نقیصه بزرگ نشان داده است. یکی از این اقدامات، حذف تعدادی از پروسه‌های دست و پاگیر و تکیه بر تعداد کارمندان کمتری در بخش‌های خاص مایکروسافت است تا سرعت فرآیندها افزایش داشته باشد. این مورد به همراه بهبود و افزایش سرمایه‌گذاری در بخش‌های دیگری چون «منابع اطلاعاتی و علوم کاربردی» و قرارگیری آن‌ها در هر یک از تیم‌های مهندسی، رییس شرکت مایکروسافت را مجاب کرده که سرعت عمل و نوآوری تیم‌های مهندسی مایکروسافت افزایش چشمگیری خواهد داشت.
 
نادلا در آخر از کارمندان خود خواسته که با ساخت یک الگو و کالچر جدید آینده شرکت خود را تضمین کنند. وی اعتقاد دارد که: «هیچ چیزی جهت تغییر الگوی شرکت برای نیل و حرکت به سوی استراتژی جدید مایکروسافت از روی میز برداشته نشده است.» 
 
نادلا به وضوح در تلاش برای ایجاد فرصت‌های چالشی بیشتر برای شرکت و کارمندان خود است تا روحی جدید را در کالبد آن‌ها بدمد. 
 
نتیجه سال مالی گذشته مایکروسافت هنوز به شکل رسمی اعلام نشده، اما چنین اظهارات و تصمیماتی از سوی رییس این شرکت را می‌توان به عنوان آماری نه چندان دلخوش‌کننده برای سال گذشته تصور کرد.
 
مایکروسافت هم اکنون چه از لحاظ سخت افزاری و چه از لحاظ نرم افزاری پتانسیل پیشرفت‌ها و رقابت‌های بزرگی را در بازار دارد. استراتژی جدید، بدون شک می‌تواند موتور این پتانسیل بزرگ را به بیش از گذشته به حرکت در آورد
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.