فناوری اطلاعات

July 13, 2014
6:06 یکشنبه، 22ام تیرماه 1393
کد خبر: 63280

استارتاپ‌ها سریع می‌آیند

عطا خلیقی سیگارودی: این روزها هرجا برویم و در هر حالی که باشیم، فناوری همراه ماست. فناوری‌های ارتباطی جزیی از زندگی ما شده و بسیاری از خدمات مورد نیاز ما در بستر فناوری اطلاعات ارایه شده‌است. با ظهور اینترنت و تلفن‌های هوشمند بیش از پیش زندگی ما با نرم‌افزارهای شبکه‌ای گره خورده و هر روز نیاز بیشتری را به اینگونه خدمات احساس می‌کنیم.
 
در طرف دیگر ماجرا، متخصصان فنی و کسب‌وکار در پی یافتن نیاز یا مشکل مشتریان برای ارایه راه‌حل‌هایی برای آنها هستند و سعی می‌کنند که با خلاقیت در این بازار بزرگ وارد شوند و با رقیبان سرسخت خود به رقابت بپردازند. کسب‌وکارهایی نوپا که معمولا با سرمایه‌های مالی کم شروع به کار می‌کنند و برخی از آنها به کسب‌وکارهایی بسیار بزرگ تبدیل می‌شوند.
در این سری از یادداشت‌ها که هر هفته یکشنبه‌ها در همین ستون منتشر می‌شود، قصد داریم به دنیای «کارآفرینی و نوآوری در حوزه فاوا» بپردازیم و در مورد «استارتاپ‌ها» صحبت کنیم؛ کسب‌وکارهایی که محصولی نو می‌سازند، مساله یا نیازی نو را حل می‌کنند، به بازاری نو با مشتریان جدید وارد می‌شوند، پایه‌گذاران‌شان چشم‌انداز گسترش یافتن و تبدیل شدن به یک شرکت بزرگ را دارند و خطر و ریسک فراوان آن را نیز می‌پذیرند و سعی می‌کنند که با جذب استعدادهای هوشمند و درخشان، به درآمد‌های بالا برسند.
نمونه‌های ایرانی و خارجی بسیاری از این دست می‌توان نام برد که توانسته‌اند به شرایط بالا نزدیک شوند. دیجی‌کالا، پرشین‌بلاگ، کلوب، تخفیفان، کافه بازار، آپارات، ارانیکو و نبض بازار از جمله استارتاپ‌های موفق ایرانی‌اند که توانسته‌اند سهمی از بازار را در عرصه‌های متنوع خدمات، به خود اختصاص دهند. دولت‌ها و شرکت‌های بزرگ نیز به این نتیجه رسیده‌اند که یکی از روش‌های رسیدن به بازده اقتصادی مناسب و ایجاد اشتغال، اهمیت دادن به کارآفرینان و محیا کردن بستر فعالیت برای آنهاست. دنیای استارتاپ‌ها، دنیایی است پر از فعالیت، خلاقیت، شور و اشتیاق برای کسب موفقیت و نوآوری. دنیایی که پایانی شیرین و گاهی تلخ دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.