اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

July 13, 2014
7:46 یکشنبه، 22ام تیرماه 1393
کد خبر: 63283

رگولاتوری: 7 مورد تخلف در بازار ICT شناسایی شد/فعالیت مخابرات مازندران متوقف شد

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جزئیات شناسایی واحدهای متخلف حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را در حین اجرای طرح پایش بازار ICT اعلام کرد.
 
حسن رضوانی در گفتگو با مهر، با اشاره به راه اندازی کمیته های استانی نظارت آنلاین بر بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات در سراسر کشور اظهار داشت: تاکنون دو مرحله طرح کشوری پایش و نظارت بر سرویس دهندگان ارتباطی و فناوری اطلاعاتی اجرایی شده است به نحوی که در دومین مرحله اجرای این طرح، 138 واحد مخابراتی، پستی، دفاتر پیشخوان خدمات، شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت  PAP، ISDP، ISP  و ایستگاه‌های رادیویی در 31 استان مورد بازرسی قرار گرفتند و واحدهای متخلف شناسایی شدند.
 
وی گفت: سرویس‌ دهندگان ارتباطی در چهار محور رعایت تعرفه‌های ابلاغی مطابق با قوانین و مقررات، ارائه سرویس با کیفیت مناسب مطابق با قوانین و مقررات و مفاد قرارداد، ارائه خدمات پشتیبانی به کاربران و بررسی وضعیت شبکه توزیع و فروش خدمات از سوی بازرسین کمیته‌های استانی پایش، مورد بررسی قرار می‌گیرند.
 
موارد تخلف
 
رضوانی، فروش اینترنت بدون مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، فروش تجهیزات غیر مجاز بی سیم و فروش تجهیزات ارتباطی بدون گواهی تائید نمونه از رگولاتوری، عدم کیفیت اینترنت، کم فروشی در اختصاص پهنای باند به کاربران، دریافت پول اضافه از مشترکان و عدم رعایت توافقنامه کیفیت سطح خدمات را از جمله موارد مورد شناسایی در طرح نظارت بر بازار ICT در استانهای مختلف عنوان کرد.
 
38 تخلف در دوره دوم
 
وی با بیان اینکه از میان واحدهای مورد بازرسی، 38 مورد تخلف در دور دوم اجرای این طرح شناسایی شدند ادامه داد: در دور اول اجرای این طرح در سال 91 براساس بازرسی‌ها 200 مورد تخلف شناسایی و پیگیری شده بود که این رقم در سال 92 با کاهشی بالغ بر 50 درصد مواجه شده است و تعداد تخلفات به 98 مورد رسید؛ از میان این تعداد نیز 72 فقره از تخلفات متوقف شده و 26 مورد از آنها هم در دست بررسی قرار دارد.
 
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به تخلفات صورت گرفته در مرحله نخست طرح پایش و نظارت ICT گفت: براساس نظارت صورت گرفته حدود 17 میلیارد ریال به اشتباه از کاربران دریافت شده بود که به آنها بازگردانده شد؛ از این میان 16 میلیارد ریال مربوط به خطوط اینترنتی E1 و 1.2 میلیارد ریال مربوط به عدم رعایت موافقتنامه سطح خدمات – SLA در سرویس‌های فناوری اطلاعات بوده است.
 
فعالیت مخابرات مازندران متوقف شد
 
وی بحث کیفیت سرویس اینترنت را یکی از موضوعاتی عنوان کرد که در طرح پایش سراسری مورد توجه قرار می‌گیرد ادامه داد: براساس نظارت های مستمر، فعالیت شرکت مخابرات استان مازندران به دلیل عدم کیفیت در سرویس اینترنت و کم فروشی در پهنای باند متوقف شده است و این شرکت تا زمانی که پهنای باند خود را ارتقاء ندهد مجاز به فروش خدمات جدید به کاربران نیست.
 
رضوانی با اشاره به پرونده هایی که در خصوص تخلفات حوزه ICT به سازمان تعزیرات ارسال شده گفت: در سال 92 بالغ بر 14 پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی فرستاده شد که همگی آنها مورد رسیدگی قرار گرفت و 17 میلیون ریال به مردم بازگردانده شد؛ همچنین بخشی از پرونده‌ها هم در مرحله‌ تجدید‌نظر یا رسیدگی در دیوان عدالت اداری قرار دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.