اپراتورها

تلفن همراه

July 13, 2014
8:17 یکشنبه، 22ام تیرماه 1393
کد خبر: 63292

با راه‌اندازی شبکه نسل 3؛ سیم‌کارت‌ها تغییر می‌کنند؟

شبکه‎ی نسل 3 و 4 به زودی به شبکه‎ی همراه اول اضافه خواهد شد که با در نظر گرفتن شبکه‎ی فعلی، مشترکان همراه اول می‎توانند برای مکالمه‎هایشان از یکی‎ از شبکه‎های مورد نظر استفاده کنند که البته سوئیچ‌ کردن مشترکان بین این شبکه‎ها قطعا شبکه را پیچیده‎تر می‎کند.
 
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار درباره آمادگی فنی این اپراتور برای ورود به نسل 3 و 4، گفته است که در حال حاضر شبکه‎ی نسل 2 در همراه اول وجود دارد و شبکه‎ی نسل 3 و 4 هم به زودی به شبکه‎ی این اپراتور اضافه خواهد شد که با در نظر گرفتن این سه شبکه، مشترکان همراه اول می‎توانند برای مکالمه‎هایشان از شبکه‎ی مورد نظر استفاده کنند.
 
وزیر ارتباطات از اجرای طرح موبایل نسل سوم در نیمه دوم سال 93 خبر داده و مدیر عامل مخابرات ایران هم در مورد زمان ارائه‌ی نسل سه توسط شرکت ارتباطات سیار تاکید کرده که در صورتی که از شهریورماه انحصار اپراتور سوم به پایان برسد ما آمادگی این را داریم که با سرعت به این عرصه ورود کنیم.
 
محمود واعظی با بیان اینکه در نیمه دوم سال 93 موبایل نسل 3 را در اختیار مردم قرار می‌دهیم، اظهار کرد: در پایان مردادماه زمان انحصاری رایتل تمام می‌شود و از اول شهریور پروانه جدیدی برای اپراتورها صادر می‌کنیم تا با هماهنگی لازم اوایل نیمه دوم سال 93 بتوانیم موبایل نسل 3 (3G) را که کارایی بسیار بالایی دارد در اختیار مردم قرار دهیم.
 
موضوع نسل سوم تلفن همراه به زمانی برمی‌گردد که پس از بحث‌های انجام شده در تمدید مهلت دوره انحصار رایتل و صحبت‌های مطرح شده از سوی دو اپراتور دیگر و وزیر وقت ICT از مهلت داده شده به رایتل خبر داد و گفت: این اپراتور توضیحاتی را درباره دلیل تاخیرات خود اعلام کرده که برخی از این موضوعات از سوی دولت مورد قبول قرار گرفته و مهلتی به این شرکت داده شد تا بدین ترتیب تا پایان تابستان سال آینده خدمات خود را در تمام شهرها ارائه کند.
 
در سال گذشته هم صدوقی با بیان این‌که شرکت ارتباطات سیار در دوره‌ای که در سال 90 اقدام به خرید تجهیزات کرده بود، علاوه بر نسل سه نسل چهار را هم مدنظر قرار داده، تاکید کرد: حتی سال 89 ما اولین پایلوت خود را در شهر مرودشت راه‌اندازی کردیم تا این خدمات را ارائه کند. اکنون نیز این بخش آماده است و اگر مجوز صادر شود ما می‌توانیم ظرف کمتر از دو شبانه‌روز خدمات نسل جدید را در این شهر ارائه کنیم.
 
مدیرعامل همراه اول همچنین افزود: بنابر اعلام وزیر ارتباطات قرار بر آن است که از شهریورماه مجوز ارائه‌ی خدمات نسل‌های بالاتر صادر شود که این خبر خوبی برای ما و مردم است، چرا که مردم از این پس علاوه بر استفاده از این خدمات می‌توانند کاهش هزینه‌ها را نیز تجربه کنند، چرا که از مهم‌ترین مزایای نسل‌های بالاتر و از جمله نسل چهارم کاهش هزینه‌ها است.
 
وی ادامه داد: البته اکنون یکی از مسائلی که در این زمینه وجود دارد، بحث گوشی‌های کاربران است چرا که در حال حاضر بیشتر گوشی‌ها نسل سه را پشتیبانی می‌کند.
 
صدوقی یادآور شد: به هر صورت براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته که حاکی از آن بود که در سال 93 ما مجوز فعالیت برای نسل‌های بالاتر را خواهیم داشت و به همین دلیل در سال 92 بیش از چهار هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای توسعه‌ی شبکه همراه اول صورت گرفته و اکنون علاوه بر این سرمایه‌گذاری بخش مهمی از تجهیزات در این حوزه نیز تامین و خریداری شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.