اپراتورها

باندپهن

باندپهن سیار

رگولاتوری

July 14, 2014
11:02 دوشنبه، 23ام تیرماه 1393
کد خبر: 63321

نحوه ارتقای پروانه فعالیت اپراتورهای وایمکس منتشر شد

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه ۱۹۰ خود در ۲۹ خرداد ماه ۹۳ پیشنهاد رگولاتوری درخصوص نحوه ارتقا پروانه فعالیت اپراتورهای وایکس را تصویب کرد.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، کمیسیون تغییر تعهدات توسعه و اجرای پروانه وایمکس شرکت ارتباطات مبین‌نت و صدور پروانه ارایه خدمات انتال داده‌ها مبتنی بر فناوری وایمکس در استان‌های مورد درخواست شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و استان‌های مورد درخواست شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و استان‌های مورد درخواست شرکت انتقال داده‌های رهام داتک را بررسی و به منظور حفظ شرمایه‌گذاری‌های موجود انجام شده در شبکه‌های انتقال داده مبتنی بر فناوری وایمکس، توسعه خدمات باند پهن و خدمات‌رسانی بهتر به مردم، مفاد آن را تصویب کرد.
رگولاتوری می‌تواند با رعایت این مقررات، نسبت به ارتقای پروانه اپراتورهای وایمکس متقاضی به فناوری‌های بالاتر از قبیل TD-LTE بدون داشتن قابلیت تحرک‌پذیری اقدام کند و نام این پروانه‌ها به پروانه انتقال داده مبتنی بر فناوری بی‌سیم ثابت تغییر می‌کند.
به تمامی اپراتورهای وایمکس با تایید رگولاتوری اجازه داده شده بعد از پایان دوره حفاظت اپراتور سوم تلفن همراه (رایتل) با استفاده از فناوری وای‌فای به صورت برون ساختمانی نسبت به ارایه خدمات به مشترکین خود اقدام کنند.
اپراتورهای متقاضی موظف به پرداخت تمامی بدهی‌ها و جریمه‌های خود تا قبل از دریافت مجوز ارتقا و تسویه حساب با سازمان هستند.
 
افزایش تعهدات پوشش و کاهش تعهدات توسعه مبین‌نت
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعهدات توسعه و اجرای شرکت ارتباطات مبین‌نت دارنده پروانه وایمکس در کل کشور را از ۳۰۹ شهر به ۱۲۰ شهر مشروط به تامین پوشش و ارایه خدمات به میزان صد درصد در تمامی ۱۲۰ شهر مورد نظر کاهش داده و از تاریخ صدور این مصوبه، محدوده جغرافیایی مندرج در بند الف ماده ۷-۷ موافقت‌نامه پروانه از ۸۰ درصد فعلی به یکصد درصد تغییر یافته است.
در صورتی که این شرکت در زمان ابلاغ این مصوبه در شهرهایی خارج از شهرهای تعیین شده، به مشترکین خدمات ارایه می‌کند، موظف به ارایه خدمات تا پایان مدت قرارداد است.
 
مجوز توسعه فعالیت ایرانسل و داتک
به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اجازه داده شده با دریافت ضمانت‌نامه و مبالغ حق امتیاز برابر مبالغ تعیین شده در مزایده انتخاب اپراتورهای ارایه‌کننده خدمات انتقال داده مبتنی بر فناوری وایمکس، به شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و شرکت انتقال داده‌های رهاک داتک در سایر استان های مورد تقاضا علاوه بر استان های فعلی دارای پروانه در چارچوب این مقررات و موافقت‌نامه‌های پروانه صادر شده، اجازه فعالیت برای ارایه خدمات انتقال داده مبتنی بر فناوری وایمکس را بدهد.
صدور پروانه منوط به وجود باند فرکانسی مورد نیاز و رعایت حضور حداکثر سه اپراتور در هر استان است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.