امنیت

فناوری اطلاعات

July 15, 2014
7:57 سه شنبه، 24ام تیرماه 1393
کد خبر: 63330

پلیس فتا:98درصد صفحات جعلی متعلق به یک بانک است

رییس پلیس فتای پایتخت گفت: ۹۸ درصد صفحات جعلی مربوط به یک بانک خاص است که چنانچه بر اساس دستور قضایی در مهلت تعیین شده ضریب امنیتی خود را بالا نبرند نام این بانک را افشا خواهیم کرد.
 
 
محمد مهدی کاکوان  گفت: کلاهبرداران در فضای اینترنت قلاب خود را همواره پهن نگه می‌دارند تا افرادی که در استفاده از خدمات اینترنتی بی دقت عمل می‌کنند را به دام  اندازند.
وی با بیان اینکه مردم کشور ما عادت دارند تا نام بانک را به فارسی در موتورهای جستجو سرچ کنند، گفت: در نتیجه این کار صفحه بانک به وی معرفی می‌شد اما این به معنای این نیست که آنچه وی درصفحه می‌بیند واقعی است و کلاهبرداران از همین غفلت کوچک استفاده می‌کنند و با معرفی سایت جعلی بانک از حساب فرد سواستفاده می‌کنند.
 رییس پلیس فتای پایتخت گفت: در یک پرونده‌ای که اخیرا کشف شده است، با وجود هشدارها و پیام‌های آموزشی مکرر پلیس فتا باز هم تعدادی از هموطنان دچار فیشینگ شدند. در این پرونده سه متهم شناسایی و دونفرشان دستگیر شدند که نفر سوم خانم و تبعه خارجی بوده که پلیس فتا با همکاری پلیس بین‌الملل به دنبال دستگیری متهم مذکور است.کاکوان گفت: دو متهم دستگیر شده به برداشت غیر مجاز 230 میلیون تومان اعتراف کرده‌اند اما این تمام مبلغ نیست و احتمالا کسانی که مورد سو استفاده قرار گرفته‌اند بیش از این مقدار است. این مبالغ به حساب یکی از متهمان در داخل واریز می‌شد که وی مبالغ مذکور را به طلا، سکه و ارز تبدیل می‌کرده است.
وی با بیان اینکه بیشترین سواستفاده‌های سایبری برداشت از حساب بانکی است و بیشترین سو استفاده نیز از طریق فیشینگ است افزود: جدای از ضعف آگاهی مردم در کشور ما، بانک‌ها نیز باید در رعایت استانداردهای ایمنی دقت کنند. در حال حاضر 98 درصد صفحات جعلی (فیشینگ) مربوط به یک بانک خاص است. پلیس فتا به بانک مذکور اعلام کرده است چنانچه در مهلت تعیین شده از سوی مقام قضایی ضریب امنیتی درگاه اینترنتی بانک بالا نرود نام  آن را افشا خواهیم کرد. 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.