اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

July 15, 2014
8:20 سه شنبه، 24ام تیرماه 1393
کد خبر: 63335

رومینگ ملی تکمیل شد

در ارائه خدمات مربوط به تلفن همراه و اینترنت به دنبال افزایش کیفیت سرویسها به مردم هستیم.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم آغاز بهره‌برداری از فاز نهائی استفاده متقابل از شبکه تلفن‌های همراه (رومینگ ملی) با اعلام مطلب فوق گفت: خدماتی که به مردم ارائه می‌شود به اندازه تلاش و خواسته من و همکارانم نیست و با جدیت به دنبال افزایش کیفیت خدمات ICT در کشور هستیم.
دکتر محمود واعظی با اشاره به اجرای فاز اول رومینگ ملی در یکماه گذشته و قدردانی از همکاری اپراتورها افزود: سیاست وزارت ارتباطات این است که با تعرفه‌های پائین، خدمات با کیفیت به مردم ارائه شود که این موضوع نه فقط در حوزه تلفن همراه که در بخش اینترنت نیز صادق است و بر همین اساس در بخش پهنای باند زیرساخت، ۳۵ درصد قیمت را کاهش دادیم تا مصرف‌کننده نهائی از ۲۰ درصد تخفیف برخوردار شود.
وی اظهار کرد: از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی می‌خواهم با برخی شرکتها که با روشهای گوناگون سعی در عدم رعایت مصوبه کمیسیون و کاهش ندادن قیمت اینترنت دارند، برخورد کرده و به عملکرد آنان رسیدگی کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر تغییر روش تعرفه‌گذاری در حوزه ICT گفت: اپراتورها باید بسته‌های خدماتی مختلف با تعرفه‌های متفاوت را به مردم ارائه دهند تا مردم براساس نیازشان قدرت انتخاب داشته باشند.
واعظی تصریح کرد: پس از اجرای رومینگ ملی، در گام بعدی طرح ترابردپذیری شماره‌ها ( Number Portability ) اجرا می‌شود، به این معنا که هرکس با حفظ شماره تلفن همراه خود از هر اپراتوری که با تعرفه پائین‌تر، سرویس با کیفیت‌تر ارائه می‌کند خدمات دریافت کند.
​وی با اشاره به فراهم‌کردن مقدمات ارائه خدمات نسل سوم تلفن همراه از سوی سایر اپراتورها در کشور گفت: ارائه خدمات نسل سوم تلفن همراه از سوی سایر اپراتورها از نیمه دوم سال اتفاق می‌افتد و رگولاتوری براساس دستورالعمل ابلاغ شده کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در حال انجام مذاکرات با اپراتورهای مختلف است و مسئولان موظفند براساس متن صریح مصوبه این کمیسیون، موارد را پیگیری کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.