فناوری اطلاعات

July 19, 2014
11:50 شنبه، 28ام تیرماه 1393
کد خبر: 63384

امپراطوری 50 شرکت فناوری اطلاعات در جهان

بر اساس یک گزارش 50 شرکت فعال در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات با سود سرشار 207 تریلیون دلار در سال ( 207 هزار میلیارد دلار) امپراطوری پهناور خود در جهان را گسترده اند.
امپراطوری 50 شرکت فناوری اطلاعات در جهان
 
به گزارش ایرنا شرکت تحقیقاتی بوز و کامپنی booz & company نتیجه مطالعات خود در مورد برترین های عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در 18 صفحه منتشر کرد که نشان می دهد تا پایان سال گذشته میلادی50 شرکت و در راس آن آی بی ام قدرت نرم افزاری و سخت افزاری فناوری جهان و ثروت کلان حاصل از آن را در دست دارند.
 
بوز اند کمپانی شرکتی بین المللی است که سالانه به بررسی استراتژی های نوآوری در شرکت هایی می پردازد که بیشترین سرمایه گذاری را روی بخش تحقیقات و توسعه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام می دهند. 
 
براساس این گزارش شرکت آی بی ام در صدر فهرست این 50 شرکت قرار داشت درحالی که رتبه جهانی سال ماقبل آن(2012) سوم بود. این شرکت آمریکایی در 170 کشور جهان با حدود 434 هزار وابسته شغلی ( به طور مستقیم) در سال2013 بالغ بر 16.6 میلیارد دلار سود خالص کسب کرد.
 
برخی از شرکت های برتر فهرست بوز و جایگاه آنها تا پایان سال گذشته میلادی به شرح ذیل است:
 
پس از آی بی ام رتبه بندی 19 شرکت دیگر دراین عرصه به ترتیب به شرکت های اوراکل، مایکروسافت، ساپ،سیسکو سیستم،اپل،هولت، پکارد، گوگل، اکسنچر، سامسونگ، تی سی اس، اینفوسیس، آمازون، ادوب، آتوس، اریکسون، فوجیتسو، اچ سی ال،کاگنیزنت و دل ، تعلق گرفت.
 
نکته حایز اهمیت این است که مایکروسافت رتبه برتر سال 2012 در سال 2013 با دوپله سقوط جایگاه سوم را کسب کرده است.
 
انتخاب و رتبه بندی این شرکت ها براساس شاخص هایی مانند عملکرد مالی، قدرت نمونه کارها، اثر گذاری در بازار، نوآوری و نام تجاری ( برندینگ) انجام شد.
 
دراین بررسی از شرکت مایکروسافت به عنوان یک شرکت جهانی فعال در عرصه زیرساخت های شبکه و پلت فرم نام برده شد، اما درعین حال آینده این شرکت وابسته به نوآوری و ایجاد خلاقیت برای قدرت یابی بیشتر،معرفی شده است.
 
بوز و کمپانی مهمترین قدرت و عامل پیشرفت این شرکت ها، به ویژه 20 شرکت برتر را ˈ نو آوری و ریسک پذیریˈ اعلام کرده است.ویژگی هایی که سبب شده تا آنها بازارهای اصلی جهان در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در اختیار خود گیرند.
 
نگاهی به میزان درآمد صاحبان شرکت های فناوری نیز دلیلی دیگر بر گردش مالی بسیار کلان در این شرکت هاست.
 
طبق گزارش سال 2014 مجله فوربس، بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت با ثروتی بالغ بر ۷۶ میلیارد دلار ثروتمندترین فرد جهان است. بیل گیتس پس از یک دوره چهار ساله بار دیگر رتبه اول ثروتمندترین مرد جهان را به خود اختصاص داد .گیتس 58 ساله نخستین بار در سال ۱۹۹۴ در رتبه نخست فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت.
 
دراین فهرست همچنین لری الیسون، بنیانگذار شرکت اوراکل نیز با ثروتی بالغ بر ۴۸ میلیارد دلار در جایگاه پنجمین ثروتمند جهان است. دراین رده بندی لری پیج بنیانگذار شرکت گوگل با ثروت ۳۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری در جایگاه هفدهم و جف بزوس مدیر آمازون نیز با دارایی ۳۲ میلیارد دلاری در رده هجدهم ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفتند.
 
برخی دیگر از ثروتمندان حوزه فناوری جهان در این فهرست شامل ، سرگئی برین بنیانگذار گوگل با ثروت ۳۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار، مارک زاکربرگ بنیانگذار و مدیرعامل فیسبوک با ثروت ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار، استیو بالمر مدیرعامل سابق مایکروسافت با ثروت ۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار و مایکل دل مدیر عامل شرکت دل با ثروت ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.