تلفن همراه

فناوری

لبه تکنولوژی

July 19, 2014
12:22 شنبه، 28ام تیرماه 1393
کد خبر: 63394

با گجت goTenna به عدم آنتن‌دهی پایان دهید

گجت goTenna با استفاده از تکنولوژی خود می‌تواند زمان‌هایی که گوشی شما سیگنالی از سوی آنتن‌های اپراتور دریافت نمی‌کند و حتی اینترنت نیز وجود ندارد، امکان رد و بدل کردن پیامک را بین شما و دوستانتان فراهم کند.
 
اگر صنعت اسمارت‌فون و وسایل موبایلی هر روز به یک تکنولوژی و مدل جدیدی از محصولات خود می‌نازند، هنوز از حل یکی از بزرگترین مشکلات خود عاجز است؛ عدم آنتن‌دهی در نقاط کور!
 
حالا یک استارتاپ آمریکایی قصد دارد این مشکل بزرگ را تا حد زیادی برطرف کند. راه حل پیشنهادی آن‌ها گجتی به نام goTenna است که به کاربران اجازه می‌دهد در صورت عدم وجود سیگنال آنتن مخابراتی و یا حتی وای‌فای، همچنان قابلیت ارسال پیامک برای آنها برقرار باشد.
 
این دستگاه بر روی سیگنال‌های مبتنی بر تکنولوژی LE بلوتوث فعالیت می‌کند. اپلیکیشنی نیز در این بین نیاز خواهد بود تا با کسانی که گجت goTenna را دارند، بتوانید رد و بدل پیامک داشته باشید. برد مسافتی این دستگاه نیز قابل‌توجه است و طبق ادعای سازنده تا 50 مایل یا 80 کیلومتر را پوشش می‌دهد!
 
 
البته این میزان پوشش‌دهی در نقاط مختلف و بنا به پستی و بلندی‌های منطقه متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال در نقاط شهری و با وجود ساختمان‌های بلند این میزان به چند مایل کاهش پیدا می‌کند، در حالی که در نقاط کوهستانی و فضای باز تا 80 کیلومتر کامل را پوشش می‌دهد.
 
ایده ساخت این وسیله در پی طوفان سندی به ذهن سازندگان آن خطور کرده؛ زمانی که آنتن‌های مخابراتی بر اثر این طوفان سهمگین از کار افتاده بودند.
 
 
پیام‌های ارسال‌شده از طریق goTenna کاملا رمزگذاری شده و قابلیت خودنابودی دارند و با یک بار شارژ تا 30 ساعت قادر به ارسال چنین پیام‌هایی برای شما می‌باشد؛ البته به شرطی که باتری اسمارت‌فون شما نیز بتواند تا چنین زمانی مقاومت کند. همچنین اگر استفاده مداوم نیز از این گجت نداشته باشید سازنده قول زنده‌بودن دستگاه را تا 3 روز نیز داده است.
 
اگر کاربرد این دستگاه شما را جذب کرده، شاید قیمت آن شما را دفع کند؛ قیمت goTenna هنگامی که وارد بازار شود 300 دلار خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.