اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

July 20, 2014
7:10 یکشنبه، 29ام تیرماه 1393
کد خبر: 63396

وزارت ارتباطات پیگیر اتصال دستگاه های اجرایی به شبکه ملی اطلاعات است

پیگیری وزارت ارتباطات برای اهتمام اتصال دستگاه های اجرایی به شبکه ملی اطلاعات بر اساس برنامه ضربتی تدوین شده، تمامی دستگاه های اجرایی باقی مانده کشور تا پایان سال جاری به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.
 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی اصغر انصاری، در نشست بررسی روند اتصال دستگاه های اجرایی به شکبه ملی اطلاعات، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه کشور، دستگاه های اجرایی می بایست تا پایان سال دوم برنامه به شبکه ملی اطلاعات متصل می شدند.
معاون مدیریت و توسعه شبکه ملی اطلاعات با اشاره به امکانات زیرساختی مهیا شده تصریح کرد: در حال حاضر، پیرو تصویب و ابلاغ آیین نامه بند الف ماده 46 و دستورالعمل ماده 13، بخشنامه جدیدی به زودی از سوی وزیر ارتباطات ابلاغ خواهد شد.
 
وی خاطر نشان کرد: بند "الف"ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه، نحوه اتصال دستگاه ها به شبکه ملی اطلاعات را مشخص کرده و در بند "ب"، نحوه به اشتراک گذاری اطلاعات میان دستگاه ها معین شده است.
علی اصغر انصاری گفت: وزارت ارتباطات تامین و برقراری امکان اتصال را بنا بر تلکلیف قانونی فراهم کرده و متقابلا تعیین میزان تقاضا و برقراری اتصال از سوی دستگاه ها عملیاتی خواهد شد.
وی ادامه داد: بر همین اساس و به منظور فراهم آوردن امکان اتصال و برقراری همبندی در راستای تعامل میان دستگاه ها، کمیته راهبری اتصال در وزارت ارتباطات متشکل از اپراتورهای مختلف، زیرساخت، سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان متقاضی تشکیل خواهد شد.
 
وی تأکید کرد: تقاضاهای مطرح شده در این کمیته بررسی و جهت اعمال نظر در حوزه های تخصصی و فنی به کمیته مشاوره و همبندی ارجاع و در نهایت جهت اجرا به اپراتورها ابلاغ می شود.
بر اساس این گزارش، در این نشست، مهندس باقری اصل، معاون دولت الکترونیکی نیز با بیان این مطلب که با توجه به فرصت های موجود، می بایست برخی عقب ماندگی ها در این حوزه جبران شود، اظهار داشت: در حال حاضر، اتصال دستگاه ها با یکدیگر به صورت مستقل و بر اساس نیاز صورت می گیرد.
وی افزود: هزینه های اجرا و پیاده سازی این نوع از اتصال ها بالا بوده و از سوی دیگر، امکان مدیریت دستگاه ها روی آن وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس و به منظور برطرف کردن این گونه مشکلات، یک معماری سلسله مراتبی تعریف شده که بسته به نوع پوشش، به نقطه مرکزی متصل و تعامل لازم در راستای دریافت سرویس ها صورت می گیرد.
مهندس باقری اصل با اشاره به الزامات قانونی مورد نیاز در حوزه دولت الکترونیکی تصریح کرد: الزامات قانونی مورد نیاز درحوزه اداری و فنی دولت الکترونیکی نهایی شده و به زودی و پس از طی مراحل قانونی، از سوی مسوولان ذی ربط ابلاغ خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.