اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

July 22, 2014
4:07 سه شنبه، 31ام تیرماه 1393
کد خبر: 63425

تذکر کارگروه فیلترینگ به شرکت زیر ساخت به دلیل رفع فیلتر برخی سایتها

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه از تذکر به شرکت ارتباطات زیر ساخت به دلیل بروز مشکلات فنی که منجر به رفع فیلتر برخی سایت های اینترنتی همچون یوتیوب شده است، خبر داد.
 
عبدالصمد خرم آبادی در گفتگو با مهر در خصوص رفع فیلتر سایت یوتیوب و دسترسی برخی کاربران اینترنت در ایران به این سایت گفت: یوتیوب رفع فیلتر نشده است و کارگروه فیلترینگ نیز برنامه ای برای رفع فیلتر این سایت ندارد.
 
وی با بیان اینکه به دلیل مشکلات فنی در چند روز گذشته برخی کاربران به این سایت دسترسی داشته اند، گفت: دو روز پیش نامه تذکری به شرکت ارتباطات زیر ساخت برای حل این مشکل فنی از سوی دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ داده شده است.
 
وی افزود: این مشکل فنی به دسترسی به برخی سایت ها و شبکه های اجتماعی فیلتر شده، منجر شده است.
 
خرم آبادی تاکید کرد: دستوری برای رفع فیلتر سایت یوتیوب و سایر شبکه های اجتماعی فیلتر از سوی کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ صادر نشده است.
 
به گزارش مهر، در چند روز اخیر برخی کاربران ایرانی به سایت فیلتر شده یوتیوب دسترسی داشته اند.
یوتیوب سومین سایت پرطرفدار دنیا در حوزه بارگزاری و تماشای ویدئو است که یکی از شاخه های اصلی سرویس دهنده گوگل محسوب می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.