اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

July 22, 2014
5:11 سه شنبه، 31ام تیرماه 1393
کد خبر: 63426

بستانکاری مبهم در قبض همراه اول

اخیرا در پیگیری علت درج یک بستانکاری مبهم در قبض همراه اول، نتایج جالبی حاصل شد؛ آنچه اپراتور سامانه 09990 می‌بیند با قبض چاپی متفاوت است. مشترک و اپراتور دلیل بستانکاری را نمی‌دانند اما مبلغ از صورت‌حساب کسر شده است.
 
در حالی که همواره اغلب گلایه‌ها از طلبکاری و گرانی قبوض موبایل است، پیدا شدن یک نمونه بستانکاری بی‌دلیل در قبوض در نوع خود جالب و قابل توجه است.
 
یکی از مشترکان اپراتور اول با ارائه تصویر قبض چاپی همراه اول خود، اعلام می‌کند که در قبض اول سال جاری، مبلغ 73 هزار تومان بستانکاری برای او منظور شده که از علت بستانکاری اطلاعی ندارد و مبلغ اضافه‌ای در قبوض دوره قبض پرداخت نکرده که در این قبض بازگشته باشد.
 
 
سا‌ده‌ترین راه‌حل پیشنهادی برای روشن‌شدن موضوع، تماس با سامانه پاسخگویی 09990 همراه اول است؛ اما ماجرا زمانی پیچیده‌ می‌شود که این سامانه نیز از علت بستانکاری اطلاع ندارد و به مشترک اعلام می‌کند چنین بستانکاری‌ای در صورت‌حساب وی وجود ندارد. گویا صورت‌حسابی که اپراتور مشاهده می‌کند با نسخه چاپی که به مشتری تحویل داده شد، همخوانی ندارد.
 
همراه اول نیز در پیگیری اینکه آیا در این دوره بستانکاری عمومی متوجه مشترکان شده، پاسخ منفی داد. این اپراتور می‌گوید: اگر مشترکی در دوره‌های قبل اضافه پرداخت داشته‌ باشد، در دوره جدید مبلغ با عنوان بستانکاری لحاظ می‌شود.
 
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در برابر اینکه آیا بازخوردی از سوی مشترکان مبنی بر درج بستانکاری غیرمعمول، داشته‌اند، پاسخ داد: چنین موردی منعکس نشده است.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.