لبه تکنولوژی

July 22, 2014
5:55 سه شنبه، 31ام تیرماه 1393
کد خبر: 63431

با هفت انگشت زندگی آسوده‌تری خواهید داشت!

مهندسین MIT دستگاهی تولید کرده‌اند که دو انگشت اضافی را به دست شما اضافه می‌کند. این دو انگشت اضافه برای افراد معلول و حتی غیرمعلول بسیار کارگشا خواهد بود. جزئیات خبر، این موضوع را برای شما اثبات می‌کند.
 
 
از دید مهندسین دانشگاه MIT دیگر دوره و زمانه استفاده از پنج انگشت به پایان رسیده و دستان شما نیاز به یک آپگرید اساسی دارند… این مهندسین اخیرا روباتی طراحی کرده‌اند که به مچ دست متصل می‌شود و دو انگشت دیگر را به دستان شما اضافه می‌کند. به اعتقاد مهندسین طراح، وجود این دو انگشت باعث افزایش عملکرد روزانه افراد خواهد شد و ناگفته پیداست که افراد معلول نیز می‌توانند از این انگشت‌ها به طریق اولی بهره ببرند.
 
این دستگاه از دو بخش اصلی تشکیل شده است. یک دستکش که دارای سه سنسور ردگیری حرکت در کنار سه انگشت شست، میانه و نشانه فرد است. و یک دستبند که دو انگشت اضافی و بزرگ به آن متصل شده‌اند و در اطراف انگشتان کوچک و شست ظاهر می‌شوند. الگوریتم تعریف‌شده برای این دستگاه با توجه به پوزیشن و نوع حرکت دست و دیگر انگشتان، دو انگشت مصنوعی متصل شده را نیز در مسیر صحیح به حرکت وا می‌دارد.
 
طبق گفته این مهندسین، دست با 7 انگشت می‌تواند عملکردی بهتر و قابلیت‌های بسیار بیشتری را به انسان اضافه کند؛ قابلیت‌هایی چون باز کردن نامه، چرخاندن پیچ‌گوشتی، بلند کردن اشیاء سنگین‌تر و غیره.
 
فای وو از دانشجویان فارغ‌التحصیل MIT که این انگشتان را طراحی کرده می‌گوید که در ورژن های بعدی می‌توانیم قابلیت یادگیری و آموختن نوع حرکات هر فرد را به خود دستگاه واگذار کنیم. درست مانند نرم‌افزار Siri اپل که با یادگیری نحوه تلفظ کلمات کاربر، سعی در افزایش توانایی‌های عملکردی و هماهنگ‌سازی خود با وی دارد.
 
هنری آسودا از مهندسین ارشد این پروژه پا را از این هم فراتر گذاشته و در مورد آینده این ابزار می‌گوید: «این یک نمونه اولیه است. ما می‌توانیم اندازه آن را به یک سوم اندازه کنونی برسانیم و قابلیت‌های خمش بسیار بیشتری به آن اضافه کنیم. می‌توانیم آن را در قالب یک دستبند یا ساعت در بیاوریم که هنگام نیاز به بیرون می‌آید و به کاربر کمک می‌کند و هنگام پایان وظیفه‌اش جمع می‌شود و به جای اصلی خود باز می‌گردد.» ویدیوی این پروژه را از این لینک مشاهده کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.