اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 1, 2014
8:56 جمعه، 10ام مردادماه 1393
کد خبر: 63515

تلاش صهیونیست‌ها برای حذف پست‌های توییتری حامی فلسطین

اسراییل در کنار حملات بی وقفه به غزه نبرد دشوار دیگری را نیز در فضای مجازی در پیش گرفته و تلاش دارد پست های توییتری حامی فلسطینیان در سایت توییتر را نیز حذف کند.
 
Palestinian rescue workers carry the body of a member of the Duheir family after removing it from under the rubble of their home which was destroyed in an Israeli air strike the previous day in Rafah in the southern Gaza Strip (AFP Photo / Said Khadib)
 
 
به نقل از راشاتودیٰ، بسیاری از این پست‌ها از سوی فلسطینیان محاصره شده در غزه ارسال می‌شوند و کارشناسان معتقدند یکی از دلایل بمباران تنها نیروگاه برق غزه جلوگیری از دسترسی به شهروندان فلسطینی به اینترنت بوده تا آنها نتوانند اخبار جنایات غزه را با جهانیان به اشتراک بگذارند.
 
پست های ارسالی فلسطینیان در شبکه های مختلف اجتماعی و وبلاگ های شخصی توجه جهانیان را به ابعاد گسترده جنایات صهیونیست ها جلب کرده و حتی باعث شده رسانه های تندروی آمریکایی و غربی که چشم خود را بر روی این همه قساوت صهیونست ها بسته اند، مجبور شوند بخشی از این وحشی گری را منعکس کنند.
 
حال با قطع برق 90 درصد از غزه این نگرانی وجود دارد که فلسطینی‌ها برای رساندن صدای خود به جهان خارج و فعالیت در فضای سایبر با دشواری های بیشتری مواجه شوند. صهیونیست ها در کنار قطع برق فلسطینی ها برای غلبه بر آنها در شبکه‌های اجتماعی از هش تگ IsraelUnderFire استفاده کرده اند که در روزهای ابتدایی حملات انها در اروپا و آمریکا مورد توجه قرار گرفت.
 
اما وقتی اینترنت به ابزاری قدرتمند برای نمایش واقعیات جنگ غزه مبدل شدٰ،‌هش تگ GazaUnderAttack به سرعت در میان صدها میلیون انسان آزاده برای مقابله با هش تگ ابداعی صهیونیست ها به کار گرفته شد و گستردگی استفاده از آن این رژیم را غافلگیر کرد. کارشناسان معتقدند حتی با قطع برق غزه تداوم حمایت ها از فلسطینیان در جهان خارج باعث می شود تا این حربه صهیونیست ها نیز موثر واقع نشود.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.