سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 2, 2014
7:04 شنبه، 11ام مردادماه 1393
کد خبر: 63536

لپ‌تاپ دل زن آمریکایی را سوزاند

یکی از لپ‌تاپ‌های شرکت دل پس از آتش‌سوزی باعث شد که صاحب آن نیز دچار سوختگی شدید شود و به بیمارستان مراجعه کند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، طی یک دهه گذشته اخبار فراوانی در مورد احتمال آتش‌سوزی لپ‌تاپ‌های دل منتشر شد و نخستین بار مراکز خبری در سال 2004 میلادی اعلام کردند که یک مدل از این رایانه‌های همراه دچار حریق شده است و البته پس از آن هم در سال 2006 یک کاربر ژاپنی با این اتفاق دچار سوختگی شدید شد.
 
از آن زمان به بعد شاهد جمع‌آوری میلیون‌ها دستگاه لپ‌تاپ دل و تعویض باتری آن بودیم تا جلوی این گونه اتفاقات گرفته شود و البته با این جریان دل در هر سال مجبور بود بخش وسیعی از محصولات خود را به صورت رایگان تعویض کند.
 
شرکت دل از سال 2006 به بعد فرآیند جمع‌آوری و تعمیر رایگان لپ‌تاپ‌های خود را سه بار در سال‌های 2006، 2008 و 2009 به صورت گسترده و بین‌المللی انجام داد.
 
آخرین بار این شرکت بزرگ در سپتامبر 2009 اقدام به جمع‌آوری لپ‌تاپ‌های خود کرد و در آن زمان 18 هزار دستگاه لپ‌تاپ از سراسر جهان جمع‌آوری شدند. در این فرآیندها گفته می‌شود باتری‌های لیتیوم-یونی ساخت شرکت سونی بزرگترین مشکل را به وجود می‌آورند.
 
اما در آخرین اتفاق، یکی از لپ‌تاپ‌های دل در حالی که روی میز بود و یک خانم از آن استفاده می‌کرد به صورت کاملا اتفاقی دچار حریق شد و این زن را تا اندازه‌ای سوزاند.
 
این زن که "لورتا لوف"(Loretta Luff) نام دارد، ساکن ایالت پنسیلوانیا است و گفته می‌شود که سوختگی او بسیار شدید صورت گرفته است.
 
این زن توضیح داد: «به صورت اتفاقی زمانی که لپ‌تاپ روی میز بود از قسمت باتری شروع به سوختن کرد و ناگهان همه آن آتش گرفت. پس از آن متوجه شدم که لباسم آتش گرفته است و زمانی که توانستم لباس را از در بیاورم، متوجه شدم که بدنم دچار سوختگی شدید شده است».
 
خبرگزاری CBS توضیح داد که این زن از ناحیه سر، دست، صورت، بدن و بازوها دچار سوختگی شده است. ماموران آتش‌نشانی هم تایید کردند که لپ‌تاپ تا شعاع 8 فوتی همه وسایل اطراف خود را سوزانده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.