تلفن همراه

گوشی

August 2, 2014
8:03 شنبه، 11ام مردادماه 1393
کد خبر: 63557

در دستان ایستنا: سونی اکسپریا Z2

شرکت سونی در بازار جهانی تلفن همراه جایگاه ویژه‌ای ندارد و به همین خاطر در بیشتر مواقع تعداد کمی از کاربران منتظر بهترین گوشی بعدی آن هستند. با این وجود، همین تعداد کم به خوبی می‌دانند چه محصولی را در دست می‌گیرند و چه قابلیت‌هایی را با خود به خانه می‌برند. این تجربه از زمان عرضه سری گوشی‌های Xperia Z به همگان ثابت شد و این بار که سونی از گوشی هوشمند Xperia Z2 رونمایی کرد، به خوبی نشان داد که چگونه می‌تواند مشتریان را به خود وفادار کند.
 
Close window
 
 
به گزارش آژانس خبری فناروی اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این گوشی هوشمند امکانات قابل ملاحظه‌ای را در اختیار گرفته است که هر یک از آن‌ها به تنهایی می‌توانند با بهترین گوشی‌های موجود در بازار برابری کنند. به همین دلیل یک نگاه اجمالی به هرآنچه که در این محصول مورد استفاده قرار گرفته است می‌تواند کاربران را مجاب کند تا این محصول را نیز به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های خود مورد بررسی قرار دهند.
 
مهم‌ترین مزایا
 
Close window
  • پشتیبانی از شبکه مخابراتی چهاربانده GSM/GPRS/EDGE، پشتیبانی از شبکه مخابراتی 3G با سرعت 42 مگابیت در ثانیه مبتنی بر فناوری HSPA، پشتیبانی از شبکه مخابراتی LTE با سرعت 150 مگابیت در ثانیه
  • نمایشگر لمسی 5.2 اینچی مبتنی بر 16 میلیون رنگ با کیفیت 1080 پیکسل، به صورت لمسی برپایه فناوری Triluminos، با توان پخش 424 پیکسل در هر اینچ مربع، مجهز به موتور تصویری X-Reality
  • مجهز به سیستم‌عامل اندروید KitKat نسخه 4.4.2 با رابط کاربری اصلاح شده
  • مجهز به تراشه مرکزی Qualcomm Snapdragon 801، چهار هسته پردازشگر Krait 400 با توان 2.3 گیگاهرتز برای هر هسته، رم 3 گیگابایتی، پردازنده گرافیکی Adreno 330
  • دوربین دیجیتالی 20.7 مگاپیکسلی مجهز به فناوری اتوفوکوس با حسگر 1/2.3 اینچی Exmor RS و لنز  F/2.0 Sony G Lens
  • قابلیت تصویرربرداری با کیفیت 2160 پیکسل و با سرعت 30 فریم در ثانیه، با سرعت 1080 پیکسل با سرعت 60 فریم در ثانیه، با سرعت 720 پیکسل با سرعت 120 فریم در ثانیه، اتوفوکوس مستمر و ضبط صدا به صورت استریو، پخش مستقیم تصاویر ویدیویی روی فیس‌بوک
  • دوربین دوم 2.2 مگاپیکسلی در بخش جلوی گوشی با کیفیت تصویربرداری 1080 پیکسلی
  • مجهز به استاندارد IP 58، ضد آب و ضد گردوغبار
  • پشتیبانی از شبکه بی‌سیم Wi-Fi a/b/g/n/ac، Wi-Fi Direct و DLNA، خروجی Wireless TV
  • گیرنده ماهواره‌ای GPS همراه با سیستم A-GPA،‌ مجهز به فناوری GLONASS
  • 16 گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه microSD تا 128 گیگابایت
  • ورودی microUSB مبتنی بر فناوری MHL
  • مجهز به فناوری ارتباطی بلوتوث 4.0
  • پشتیبانی از فناوری بی‌سیم NFC
  • مبتنی بر استاندارد 3.5 میلیمتری برای پشتیبانی از هدفون
  • مجهز به حسگر شتاب‌سنج و حسگر مجاورتی
  • اسپیکرهای استریو در قسمت روی گوشی(با کیفیت بهتر نسبت به مدل Z1)
  • سیستم دایما فعال برای حذف صداهای اضافی محیط مجهز به میکروفون اختصاصی، هدست مجهز به سیستم حذف صداهای اضافی
  • باتری پرقدرت 3200 میلی‌آمپر
 
مهم‌ترین معایب
 
  • نداشتن باتری با قابلیت تعویض توسط کاربر
  • عدم توانایی در پشتیبانی از برخی پسوندهای تصویری برای بازپخش تصاویر ویدیویی
  • عدم پشتیبانی از شارژر بی‌سیم
  • با این مشخصات یک کلیت از آنچه که Xperia Z2 نامیده می‌شود در اختیار شما قرار گرفت. اما این گوشی هوشمند به قدری پیشرفته و مجهز ساخته شده است که برای شناخت بیشتر آن باید هر یک از این امکانات را به دقت مورد بررسی قرار داد.
Get lag-free UI and zero loading time with Sony's best Android phone.
 
اگر قرار باشد این گوشی هوشمند را مقایسه کرد، می‌توان آن را در رده Galaxy S5 سامسونگ و HTC One (M8) دانست و به همین خاطر می‌توان به این محصول عبارت "یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند جهان" را اطلاق کرد.
 
طراحی و شکل ظاهری
 
این گوشی هوشمند نسبت به مدل قبلی خود طراحی جدید و کاملا اختصاصی دارد و از این نظر می‌توان آن را نسبت به مدل Z1 کاملا متمایز کرد. بدنه این گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم طراحی OmniBalance سونی طراحی شده است که در آن شیشه ضدخش در کنار آلومینیوم به صورت زیبا و یکپارچه قرار می‌گیرند.
 
شرکت سونی بخش آلومینیومی گوشی را در دو مرحله ساخته است و سپس قسمت جلو و پشت گوشی را به شیشه ضدخش مجهز کرده است تا ضمن زیبایی، استحکام دستگاه هم بالا برود.
 
با این تلفن Android متوجه می‌شوید ممتاز یعنی چه.
 
آن دسته از گوشی‌‌های سونی که بدنه پلاستیکی دارند با وزن کمتر ساخته می‌شوند. اما می‌توان گفت که این محصول تقریبا سنگین است و به خاطر استفاده از آلومینیوم و شیشه، میانگین وزن آن نسبت به مدل‌های مشابه بیشتر است.
 
گوشی هوشمند Xperia Z2 سونی 163 گرم وزن دارد که البته طراحی ظاهری و کیفیت مواد به کار رفته در بدنه باعث می‌شود تا این مسئله چندان به چشم نیاید.
 
با این تلفن Android متوجه می‌شوید ممتاز یعنی چه.
 
نمایشگر 5.2 اینچی
 
نمایشگر گوشی هوشمند Xperia Z2 سونی را باید یکی از نقاط قوت آن دانست. این نمایشگر به اندازه 5.2 اینچ با کیفیت 1080 پیکسل و مبتنی بر فناوری Triluminos IPS ساخته شده است که البته موتور تصویری X-Reality نیز آن را تقویت می‌کند. این موتور هوشمند در مدل Z1 هم استفاده شده بود. اما باید گفت که سونی آن را برای مدل جدید گوشی هوشمند خود تقویت کرده است.
 
 
در هر اینچ از این نمایشگر 424 پیکسل به نمایش درمی‌آنید و وضوح تصویر در آن بسیار بالا است. مهم نیست که شما از چه فاصله و با چه زاویه‌ای تصاویر را در نمایشگر مشاهده می‌کنید. زیرا در هر صورت کیفیت آن رضایت شما را جلب می‌کند.
 
بررسی سخت‌افزاری
 
در بالای نمایشگر 5.2 اینچی تمام حسگرهای معمول مورد استفاده قرا رگرفته‌اند و در کنار آن‌ها لنز دوربین 2.2 مگاپیکسلی برای گرفتن عکس‌های سلفی و تصویربرداری شخصی به چشم می‌خورد. بخش جدید در این قسمت اسپیکرهای استریو هستند که زیر لایه شیشه‌ای قرار دارند و کیفیت صدا را در هنگام تماشای تصاویر ویدیویی و گوش دادن به موسیقی دوچندان می‌کنند.
 
این تلفن Sony مبتنی بر Android بسیار باریک است.
 
بدنه این گوشی هوشمند بسیار شلوغ طراحی شده است و در هر بخش آن یک دکمه یا خروجی دیده می‌شود. در سمت راست گوشی محل ورود microSIM است که البته روی آن را یک درب پلاستیکی محافظ می‌پوشاند. این ورودی دقیقا در زیر کلید روشن/خاموش قرار گرفته است و کنار آن هم کلیدهای کم/زیاد کردن صدا دیده می‌شوند. در این بخش همچنین کلید سخت‌افزاری برای گرفتن عکس هم تعبیه شده است.
 
Discover a waterproof and durable Android phone from Sony.
 
سمت چپ گوشی محل ورود کارت حافظه microSD است و همچنین ورودی microUSB نیز در همین بخش به چشم می‌خورد و هر دوی آن‌ها زیر یک درپوش پلاستیکی مخفی می‌شوند. این درپوش‌ها باعث می‌شوند تا گوشی ضدآب و ضد گردوغبار شود.
 
بالای گوشی ورودی جک استاندارد 3.5 میلیمتری مخصوص هدفون تعبیه شده که ضدآب است و البته میکروفون ثانوی گوشی هم در این بخش قرار دارد تا کیفیت صوتی در تصاویر ویدیویی از این طریق ارتقا یابد و به جز آن، صداهای اضافی محیط هنگام برقراری تماس‌های صوتی حذف شوند. میکروفون اولیه گوشی برای دریافت صدا در هنگام برقراری تماس در پایین گوشی قرار گرفته است.
 
باتری پرقدرت
 
شرکت سونی برای این پرچمدار محبوب باتری پرقدرت 3200mAh از نوع لیتیوم – یونی را در نظر گرفته است که البته این باتری قابل تعویض نیست و یک لایه شیشه‌ای ضدخش روی آن را فرا گرفته است و به همین خاطر بخش پشتی گوشی باز نمی‌شود. این باتری نسبت به مدل Z1 قوی‌تر است و البته عدم توانایی در تعویض آن توسط کاربر یک نکته منفی محسوب می‌شود.
 
Xperia Z2 is an Android phone which comes with details that are highly premium.
 
سونی ادعا می‌کند که این باتری در حالت استفاده می‌تواند انرژی را به مدت 89 ساعت در خود ذخیره کند. بنابراین اگر قرار باشد به صورت دایم با این گوشی هوشمند تصاویر ویدیویی تماشا کنید، از خدمات 3G استفاده کنید، تماس برقرار کنید و در اینترنت گشت‌وگذار کنید به مدت 4 روز نیاز به شارژ مجدد ندارید.
 
دوربین 20.7 مگاپیکسی
 
دوربین گوشی هوشمند Xperia Z2 از جمله بخش‌هایی محسوب می‌شود که می‌توان آن را از دیگر محصولات مشابه موجود در بازار جهانی متمایز کند. این دوربین 20.7 مگاپیکسلی امکاناتی را شامل می‌شود که پیش‌تر در مدل Z1 نیز دیده شده بود.
 
جدیدترین تلفن مبتنی بر Android از Sony دارای یک دوربین ۲۰٫۷ مگاپیکسلی حیرت‌انگیز و حسگری است که ۳۰‏٪ بزرگ‌تر است.
 
حسگر دوربین از نوع 1/2.3 اینچی است که می‌توان آن را 70 درصد بزرگتر از استاندارد 1/3 اینچی دانست. دوربین به سیستم Sony G Lens با پردازنده BIONZ مجهز شده است و تصاویر در بالاترین کیفیت به اندازه 5248 در 3936 پیکسل تهیه می‌شوند و البته حالت هوشمند دوربین این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا عکس‌هایی با کیفیت 8 مگاپیکسلی نیز تهیه کنید.
 
Create ultra-high definition 4K videos with the Xperia Z2 Android phone from Sony.
 
با قابلیت Superior Auto در این دوربین می‌توان عکس‌ها را با کیفیت قابل قبول تهیه کرد. از دیگر امکانات قابل ملاحظه در دوربین می‌توان به Clear Image Zoom، پخش مستقیم تصاویر و صداها روی فیس‌بوک، حالت HDR، سیستم خودکار برای تصویربرداری در حالت Superior Auto و تصویربرداری با کیفیت 4 هزار پیکسل اشاره کرد.
 
Xperia Z2 برنامه‌های دوربین نوآورانه و جالب بسیاری دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید.
 
به جز قابلیت‌های سخت‌افزاری که گفته شد، این گوشی در بخش نرم‌افزار در برخی موارد نسبت به مدل Z1 ارتقا یافته است که هر کدام از آن‌ها نیز می‌توانند مورد توجه کاربران قرار بگیرند.
 
کلام پایانی
 
با همه نکاتی که گفته شد، Xperia Z2 سونی یک گوشی کاملا پیشرفته، حرفه‌ای و زیبا محسوب می‌شود که توجه هر کاربری را به خود جلب می‌کند و مهم‌ترین تفاوت‌های آن با مدل Z1 که می‌تواند یک کاربر را مجاب به خرید این محصول کند، شامل موارد زیر می‌شود:
 
The Xperia offers a high-resolution display that's bursting with colour.
  • نمایشگر 5.2 اینچی IPS در مقابل نمایشگر 5 اینچی TFT
  • پردازنده گرافیکی باکیفیت‌تر از نوع Adreno 330 با توان 550 مگاهرتز
  • رم 3 گیگابایتی در مقابل رم 2 گیگابایتی
  • تصویربرداری با کیفیت 2160 پیکسلی در مقابل تصویربرداری 1080 پیکسلی
  • باتری 3200 میلی‌آمپر در مقابل باتری 3000 میلی‌آمپر
  • اسپیکرهای استریو
 
به طور کلی اگر شما جزء آن دسته از کاربران باشید که به محصولات سونی علاقمند هستید، Xperia Z2 می‌توانید بهترین گزینه برای شما باشد و به نسبت قیمت، بهترین کیفیت را ارایه دهد. این گوشی ضدآب و ضدضربه هرآنچه که نیاز داشته باشید را در اختیارتان می‌گذارد و البته، تا چند سال نیاز به خرید گوشی هوشمند جدید را برطرف می‌کند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.