اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 3, 2014
4:29 یکشنبه، 12ام مردادماه 1393
کد خبر: 63563

رشد چشمگیر درآمد فیس‌بوک

درآمد شبکه اجتماعی فیس‌بوک در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی به حدود سه میلیارد دلار رسید.
 
 
فیس‌بوک با انتشار گزارش مالی خود در سه ماهه دوم سال 2014 اعلام کرد که در این مدت دو میلیارد و 910 میلیون دلار درآمد داشته است که این رقم بیش از پیش‌بینی‌های کارشناسان بود.
 
به گزارش فیس‌بوک درآمد این شرکت به ازای هر سهم در بازار سهام 0.42 دلار افزایش داشت و میزان درآمد سه ماهه دوم سال را به دو میلیارد و 910 میلیوندلار رساند. این در حالی‌ است که پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران وال استریت این بود که این رقم به ازای هر سهم 0.32 دلار٬ معادل دو میلیارد و 810 میلیون دلارخواهد بود.
 
فیس‌بوک اعلام کرد که در سه ماهه دوم سال شاهد افزایش علاقه در میان شرکت‌های تبلیغاتی و همچنین کاربران بوده است و سود حاشیه‌ای شرکت افزایش داشته است.
 
فیس‌بوک اکنون یک و نیم میلیون مشتری در بخش تبلیغات دارد و در همه مناطق جغرافیایی که شرکت در آن فعال است، این بخش از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.
 
درآمد کلی تبلیغات فیس‌بوک در سه ماهه دوم امسال دو میلیارد و 680 میلیون بوده که نسبت به سال گذشته 67 درصد افزایش نشان می‌دهد. تبلیغات گوشی‌های همراه که زمانی به نظر می‌رسید، سود چندانی برای فیس‌بوک ندارد، اکنون 62 درصد درآمد تبلیغات را به خود اختصاص داده است.
 
به گزارش دویچه وله، به گفته شرلی سندبرگ٬ مدیر اجرایی فیس‌بوک٬ این شرکت هم‌اینک بیش از 30 میلیون کسب و کار کوچک از طریق صفحات تبلیغات که در وب‌سایت فیس‌بوک فعال هستند، دارد و شمار همکاری‌های تبلیغاتی فیس‌بوک نیز بر یک و نیم میلیون مورد بالغ می‌شود.
 
در عین حال شمار روزانه و ماهانه کاربران فعال فیس‌بوک همچنان در حال افزایش است. فیس‌بوک در پایان سه ماهه دوم امسال ماهانه یک میلیارد و 32 میلیون نفر و روزانه 829 میلیون کاربر فعال داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.