سیستم‌عامل

گوشی

August 3, 2014
4:32 یکشنبه، 12ام مردادماه 1393
کد خبر: 63567

گوگل برای اپل خط نشان کشید

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که گوشیهای هوشمند اندرویدی 85 درصد بازار جهانی تلفن همراه را در سه ماهه دوم امسال به خود اختصاص دادند که تهدیدی علیه سیستم‌های عامل دیگر از جمله IOS اپل محسوب می‌شود.
 
 
به نقل از خبرگزاری فرانسه، نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که مجموع فروش گوشیهای هوشمند در سه ماهه دوم امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته 27 درصد افزایش یافته و به 295 میلیون دستگاه رسیده که بخش عمده این رشد مربوط به گوشی‌های اندرویدی است.
 
اپل موفق شده فروش آیفون را در سه ماهه دوم امسال به 35 میلیون دستگاه برساند اما سهم جهانی اپل از بازار گوشیهای همراه از 13.4 درصد به 11.9 درصد تنزل کرده است.
 
نیل ماستون، تحلیلگر بازار گوشیهای همراه گفت: اندروید در آستانه قرار ‌گرفتن در یک رقابت تک نفره است.
 
وی افزود: سرویسهای ارزان‌ قیمت و نرم افزارهای کاربرپسند برای سازندگان سخت‌ افزار‌های موبایلی، اپراتورها و مصرف‌کنندگان جذاب است. سیستم‌های‌ عامل رقیب برای تغییر پیشتازی شدید اندروید باید یک کار انقلابی انجام دهند.
 
ماستون گفت: تنها تهدید قابل توجه علیه اندروید آیفون‌های دارای نمایشگر بزرگ که قرار است اواخر امسال روانه بازار شوند و همچنین گوشی‌های ارزان مبتنی بر سیستم عامل فایرفاکس هستند.
 
براساس این بررسی رشد جهانی گوشیهای هوشمند در سه ماهه گذشته به پایین‌ترین سطح پنج سال اخیر رسیده است، اما اختلافات زیادی در سطوح منطقه‌ای وجود دارد.
 
لیندا سوی، دیگر تحلیلگر بازار گوشیهای هوشمند گفت: آفریقا و آسیا وضعیت رو به رشد بسیار خوبی دارند، ولی آمریکای شمالی و اروپا اشباع شده‌اند.
 
براساس این بررسی فروش گوشیهای ویندوزی مایکروسافت در سه ماهه گذشته از 8.9 میلیون دستگاه به هشت میلیون دستگاه کاهش یافته است. این کاهش باعث شده سهم بازار این شرکت از 3.8 درصد به 2.7 درصد برسد.
 
براساس این تحقیق مشکلات بلک‌بری نیز رو به افزایش است و فروش این شرکت با 66 درصد کاهش به 1.9 میلیون دستگاه و سهم بازار 0.6 درصد تنزل کرده است.
 
گزارش دیگری که اوایل هفته گذشته از طرف شرکت آی دی سی منتشر شد، نشان داد که فروش گوشیهای هوشمند در سطح جهان 295 میلیون دستگاه بوده و بیشترین افزایش متعلق به شرکت‌های چینی لنووو و هواوی بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.