امنیت

اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

August 3, 2014
4:36 یکشنبه، 12ام مردادماه 1393
کد خبر: 63569

کمپین دانشجوی اتریشی برای شکایت جهانی از فیس‌بوک

مکس شرم دانشجوی رشته حقوق در اتریش در تلاش است یک میلیارد نفر از کاربران فیس‌بوک در سراسر جهان را به علت نقض حریم شخصی افراد به شکایت از این سایت ترغیب کند.
 
Facebook Gavel
 
 
به نقل از تک تایمز، وی روز گذشته شکایت خود از فیس بوک در این زمینه را تقدیم دادگاهی در اتریش کرد و تمامی کاربران این شبکه اجتماعی در خارج از آمریکا و کانادا که بیش از 18 سال سن دارند خواست تا به وی بپیوندند.
 
وی معتقد است به هر یک از افراد شاکی باید مبلغی معادل 500 یورو که برابر با تقریبا 670 دلار است پرداخت شود. این دانشجو اظهار امیدواری کرده که این شکایت نامه به بزرگترین حرکت اعتراضی علیه فیس بوک مبدل شود که ثابت کرده احترامی برای حریم شخصی کاربران قائل نیست و برای کسب درآمد حاضر است داده‌های شخصی آنان را به شرکت‌های تبلیغاتی و دیگر موسسات تجاری ثالث بفروشد.
 
بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی ادوارد اسنودن فیس‌بوک همکاری‌های نزدیکی با آژانس امنیت ملی آمریکا داشته و جاسوسی این سازمان اطلاعاتی از کاربران خود را تسهیل کرده است.
 
شرم اعلام کرده مبلغ خسارت ادعا شده بسیار ناچیز است، چون هدف اصلی وادار کردن فیس بوک به حفاظت درست از داده های کاربران است و اگر چندین هزار نفر در این حرکت اعتراضی مشارکت کنند، فیس‌بوک مجبور به پرداخت مبلغ کلانی خواهد شد و این امر بر رفتار این شرکت تاثیر جدی خواهد گذاشت.
 
وی افزوده که طرح این شکایت برای افراد شکایت کننده هزینه‌ای ایجاد نمی‌کند. زیرا اگر فیس بوک در دادگاه برنده شود وی شخصا کلیه خسارات وارده را می‌پردازد ولی اگر شاکیان به پیروزی برسند وی 20 درصد از خسارت پرداختی به هر شاکی را به نفع خود ضبط خواهد کرد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.