تلفن همراه

لوازم جانبی

August 3, 2014
4:57 یکشنبه، 12ام مردادماه 1393
کد خبر: 63579

یو اس بی باتری جدید ADATA ظرفیتی 10,400 میلی‌آمپرساعتی دارد

شرکت ADATA نسل جدیدی از یو اس بی باتری‌های خود را با نام PV110 به بازار وارد کرده است. این باتری‌ها دارای دو پورت یو اس بی هستند که در مجموع 3.1 آمپر خروجی را برای کاربر فراهم می‌کنند.
 
زمانی که باتری‌های USB دار شروع به خودنمایی در بازار کردند، اکثریت آن‌ها در نهایت ظرفیتی 500 میلی‌آمپر ساعتی را برای کاربر فراهم می‌کردند. کم کم حرص و ولع اسمارت‌فون های ما بیشتر و بیشتر شد اما کمبودی که دیده می‌شد در خروجی تنها 0.5 آمپری این یو اس بی باتری‌ها بود.
 
 
بازار در این حالت جست‌وخیز بزرگی انجام داد تا اینکه به عنوان مثال حالا شرکت ADATA که به حافظه‌های SSD و فلش مموری خود مشهور است، دست به تولید یک مدل یو اس بی باتری با خروجی 3.1 آمپری برای اسمارت فون ها و تبلت ها زده است.
 
 
محصول جدید این شرکت ADATA PV110 نام دارد و نخستین بار در کامپوتکس امسال رونمایی شد. PV110 در واقع نسل جدیدی از مدل قدیمی این شرکت یعنی PV100 می‌باشد، اما این بار با ویژگی‌های قابل توجه سر از بازار درآورده است. بدنه پلاستیکی آن جای خود را به یک بدنه آلومینیومی براش خورده داده تا در رنگ‌های متفاوت سلیقه‌های گوناگون را راضی نگه دارد.
 
اگر فلزی بودن آن را ندید بگیریم، ظرفیت فوق‌العاده آن بسیار خودنمایی می‌کند. ظرفیت مدل جدید 10,400 میلی‌آمپر ساعت اعلام شده که برای پنج بار شارژ باتری اسمارت فون ها و 1.5 بار شارژ تبلت ها کفایت می‌کند. مدل پیشین تنها 4200 میلی آمپرساعت ظرفیت داشت.
 
 
 
در این یو اس بی شارژر به جای یک تک پورت یو اس بی از دو پورت با 2.1 آمپر و 1 آمپر بهره گرفته شده است که در مجموع 3.1 میلی‌آمپر را فراهم می‌کند. اگر با شنیدن بدنه فلزی این محصول نگران گرم شدن آن شده‌اید، ADATA با یک سیستم حفاظتی به نام Positive Temperature Coefficient خیال خریداران خود را راحت کرده است. این امکان بدین معنی خواهد بود که گرمای این محصول به شکل مداوم کنترل شده و از بروز هرگونه مشکل در محصول جلوگیری می‌کند. 
 
علاوه بر این سیستم‌های اتوماتیک حفاظتی دیگری نیز چون مراقبت در برابر افزایش بیش از حد ولتاژ، جریان، شارژ و دیس‌شارژ نیز در PV110 پیش‌بینی شده است.
 
 
 
همچنین یک چراغ LED جهت اطلاع کاربر از فرآیند شارژ تعبیه شده، هر چند این محصول طبق برنامه‌ریزی به هنگام اتمام فرآیند شارژ پس از 10 ثانیه خاموش می‌شود. PV110 در رنگ‌های مختلف تیتانیومی، طلایی، صورتی و آبی تولید شده و با قیمت 30 دلار در بازار به فروش می‌رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.