اپراتورها

تلفن همراه

August 4, 2014
12:34 دوشنبه، 13ام مردادماه 1393
کد خبر: 63607

وزیر ارتباطات: رویکردمان در اعطای پروانه ها سرویس محوری است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: به منظور صرفه‌جوئی و عدم تحمیل هزینه به اپراتورها، رویکردها در اعطای پروانه به اپراتورها، سرویس محوری است و پس از این براساس تکنولوژی، پروانه صادر نمی‌شود و با توجه به این رویکرد، اپراتورها می‌توانند خدمات نسل‌های بالاتر را به مردم ارائه کنند.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، دکتر محمود واعظی در مراسم امضای موافقتنامه ارتقاء پروانه شرکت ایرانسل به نسل‌های بالاتر با اشاره به اینکه کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه توجه ویژه‌ای به پهن باند دارند، افزود: پیش از این صنایع دیگری در توسعه کشورها موثر بودند اما در حال حاضر بسیاری از کشورها ICT را بعنوان پیشران توسعه خود انتخاب کردند. پهن باند و سرمایه‌گذاری در این عرصه، ارتباط مستقیمی با رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور دارد.
 
وی گفت: بر همین اساس دولت و مجلس نگاه ویژه‌ای به بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور دارند و این موضوع نشان می‌دهد مسئولیت ما در آینده مضاعف بوده و باید بیشتر کار کنیم.
 
واعظی با قدردانی از رگولاتوری و اپراتور ایرانسل برای به ثمر نشستن امضای موافقتنامه ارتقاء پروانه به نسل‌های بالاتر اظهار کرد: تمامی تلاش ما در مجموعه وزارت ارتباطات این بود که با ساماندهی وضعیت باند پهن کشور و ایجاد عدالت بتوانیم فضای رقابتی سالم داشته باشیم تا مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند. در حال حاضر موضوع مهم برخورداری مردم از سرویس خوب با کیفیت بالا و تعرفه پائین است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: به همین دلیل از اپراتورهای تلفن همراه می‌خواهم که بر روی دو موضوع کیفیت خدمات و کاهش تعرفه‌ها متمرکز شوند.
 
وی با اشاره به رویه اپراتورهای تلفن همراه در سایر کشورها گفت: اپراتورها با ارائه بسته‌های مختلف خدمات با تعرفه‌های متفاوت این امکان را به مردم بدهند که هر کسی متناسب با نیاز خود از سرویس و خدمات استفاده کند.
 
واعظی افزود: اپراتور هوشمند، اپراتوری است که در حال حاضر با کیفیت بالاتر و تعرفه پائین‌تر به مشترکان خدمات ارائه دهد تا مشترکانش را دائمی کند. ما بر روی این هدف اصرار داریم و بر همین اساس در آینده نزدیک مردم می‌توانند با حفظ شماره خود، از هر اپراتوری که سرویس بهتر می‌دهد، خدمات دریافت کنند.
 
وزیر ارتباطات در بخش دیگری از صحبت‌های خود به لزوم تولید برخی نرم‌افزارها در داخل کشور اشاره کرد و گفت: ما از اپراتورها خواسته‌ایم برای تولید برنامه‌های موبایلی مختلف اقدام کنند. در این میان نیز دولت سهمی از آنچه به اپراتورها و نرم‌افزارنویسان تعلق می‌گیرد، دریافت نمی‌کند تا بدین ترتیب از نهضت داخلی تولید نرم‌افزار و محتوا حمایت شود.
 
واعظی ادامه داد: اپراتورها نیز باید به این مسئله توجه داشته باشند که اگر بر روی گوشی تلفن همراه هر یک از مردم ۲۰ تا ۳۰ اپلیکیشن تولید داخلی قرار بگیرد، قطعاً درآمد آنها افزایش خواهد یافت.
 
وی همچنین در این مراسم به لزوم سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: امروز ظرفیت پهنای باند داخل کشور هزار و ۲۰۰ گیگابیت بر ثانیه است که امیدواریم این رقم تا پایان امسال به ۴ هزار گیگابیت برسد. از سوی دیگر انتظار داریم تولید محتوا در کشور افزایش پیدا کند و با این شیوه ما بتوانیم سرعت و میزان دسترسی به اینترنت را ارتقاء دهیم.
 
واعظی همچنین یادآور شد: سال گذشته ۱۰ درصد از نیازهای اینترنتی مردم از طریق میزبانی‌های داخل کشور تامین می‌شد که این رقم در سال جاری به ۳۴ درصد رسیده و ما امیدواریم تا سال آینده به ۵۰ درصد برسد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در عین حال عنوان کرد: سیاست ما حمایت از بخش خصوصی است و بر این باوریم که اگر وزارت ارتباطات ۱۰ هزار میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کند لازم است بخش خصوصی حدود سه تا چهار برابر آن را سرمایه‌گذاری کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.