سیستم‌عامل و نرم‌افزار

August 7, 2014
7:06 پنجشنبه، 16ام مردادماه 1393
کد خبر: 63618

افزایش نگرانی مایکروسافت به‌دنبال کاهش دوباره محبوبیت ویندوز ۸

با انتشار گزارش جدید مرکز Net Applications مربوط به ماه ژوئیه مایکروسافت مجددا دچار شوک شد و به این نتیجه رسید که بار دیگر میزان استفاده از سیستم‌عامل Windows ۸.x کاهش یافته است.
 
به گزارش وبسایت theinquirer، بر اساس اطلاعات مندرج در این گزارش آماری، میزان استفاده از مجموع نسخه‌های سیستم‌عامل Windows ۸.x با کاهش ۰.۰۶ درصدی در ماه ژوئیه از سال جاری میلادی به ۱۲.۴۸ درصد رسیده است و بیشترین کاهش محبوبیت مربوط به نسخه Windows ۸.۱ می‌شود که قرار است آخرین به‌روزرسانی برای آن در ماه آگوست عرضه شود.
اما ویندوز ۷ که بیشترین محبوبیت را بین سیستم‌های عامل دارد، در این ماه با افزایش ۰.۶۷ درصدی سهم خود مواجه بود تا در نهایت بتواند ۵۱.۲۲ درصد از بازار جهانی سیستم عامل‌ها را در اختیار داشته باشد. این سومین ماه متوالی بود که ویندوز ۷ طی آن موفق شد بیش از نیمی از بازار را در اختیار بگیرد.
ویندوز ویستا نیز در این ماه توانست ۰.۱ درصد سهم خود را بیشتر کند تا درمجموع صاحب ۳.۵ درصد بازار جهانی شود و این در حالی بود که ویندوز XP که در ماه آوریل بازنشسته شد، کاهش ۰.۵۹ درصدی سهم خود را تجربه کرد تا درمجموع صاحب ۲۴.۸۲ درصد بازار باشد. این اتفاق موجب شد تا سهم ویندوز XP برای نخستین بار به کمتر از یک‌چهارم برسد و مسیر پیش‌رو برای رسیدن به خط پایان را با سرعت بیشتر طی کند.
در مقابل، سهم نسخه‌های مختلف از سیستم‌عامل رایانه‌های OS X اپل در ماه ژوئیه ۰.۰۷ درصد کاهش یافت و در نهایت ۶.۶۷ درصد از بازار جهانی نصیب آن شد و لینوکس نیز با کاهش ۰.۰۶ درصدی موفق شد ۱.۶۸ درصد بازار را در اختیار داشته باشد.
در حالی که هیچ یک از این تغییرات قابل ملاحظه نبود و هیچ نسخه و سیستم‌عاملی نتوانست جای دیگری را بگیرد، اما همین مسئله نیز برای مایکروسافت نگران کننده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.