سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

August 7, 2014
7:14 پنجشنبه، 16ام مردادماه 1393
کد خبر: 63621

بازار نرم‌افزارهای تحلیل‌گر در سال ۲۰۱۳ از مرز ۳۷ میلیارد دلار گذشت

گزارش شرکت IDC نشان می‌دهد بازار جهانی نرم‌افزارهای تحلیل‌گر در سال ۲۰۱۳ از ۳۷.۷ میلیارد دلار گذشته است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۱۸ نیز از مرز ۵۹ میلیارد دلار بگذرد.
 
Worldwide Business Analytics Software Revenue By Leading Vendor
 
به گزارش وبسایت Forbes، شرکت پژوهشی داده‌های بین‌المللی (آی دی سی) پیش‌بینی کرده است نرم‌افزارهای تحلیل‌گر تا سال ۲۰۱۸ در مجموع ۵۹.۲ میلیارد درآمد تولید خواهد کرد. این نرم‌افزارها در سال ۲۰۱۳ حدود ۳۷.۷ میلیارد دلار درآمد برای عرضه‌کنندگان به دنبال داشته است. تحلیل‌گران آی دی سی معتقدند بازار این نرم‌افزارها تا سال ۲۰۱۸ به طور متوسط سالانه ۹.۴ درصد رشد خواهد داشت.
 
بنا بر گزارش Idc، سال گذشته میلادی شرکت اوراکل در بازار نرم‌افزارهای تحلیل‌گر پیشتاز بوده است. این شرکت ۶.۷ میلیارد دلار از محل فروش این نرم‌افزارها درآمد داشته است که این رقم ۱۷.۹ درصد از کل درآمدهای حاصل از این بازار را تشکیل می‌دهد. شرکت SAP نیز با درآمد ۵.۶ میلیارد دلاری خود از این بازار در جایگاه دوم ایستاده است و سهمی ۱۴.۹ درصدی از کل بازار را از آن خود کرده است. آی بی ام نیز با درآمد ۴.۶ میلیارد دلاری خود ۱۲.۳ درصد از این بازار را تصاحب کرده است. شرکت‌های مایکروسافت و SAS نیز که به ترتیب ۸.۳ درصد و ۶.۸ درصد از بازار را از آن خود کرده‌اند در جایگاه‌های چهارم و پنجم ایستاده‌اند. شرکت‌های ترادیتا، سیلزفورس، اینفورماتیکا، ادوبی و اینفور نیز در جایگاه‌های ششم تا دهم ایستاده‌اند. برآوردهای آی دی سی نشان می‌دهد ۱۰ عرضه‌کننده برتر نرم‌افزارهای تحلیل‌گر در سال ۲۰۱۳ در مجموع بیش از ۶۸ درصد بازار را از آن خود کرده‌اند.
 
Taxonomy
 
آی‌دی‌سی پیش‌بینی کرده است بازار نرم‌افزارهای تحلیل‌گر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در دوره بین ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ با رشد متوسط سالانه ۱۳.۲ درصد به ۶.۴ میلیارد دلار برسد. بازار نرم‌افزارهای تحلیل‌گر یک بخش پررشدتر دیگر نیز خواهد داشت و آن بخش تحلیل‌گرهای محتوا است. انتظار می‌رود این بخش از بازار نیز از ۹۴۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳ به ۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ برسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.