سخت‌افزار

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

August 7, 2014
7:17 پنجشنبه، 16ام مردادماه 1393
کد خبر: 63623

Red Hat لینوکس را برای پردازنده‌های ARM استاندارد می‌کند

 
شرکت Red Hat نسخه جدیدی از سیستم عامل لینوکس را توسعه داده است که با پردازنده‌ها و سخت‌افزارهای ۶۴ بیتی شرکت آرم (ARM) سازگار است.
 
به گزارش وبسایت computerworld، شرکت Red Hat نسخه جدیدی از سیستم عامل لینوکس را توسعه داده است که آن را می‌توان برای آزمایش پردازنده‌ها و سایر سخت‌افزارهای مرتبط با معماری ۶۴ بیتی پردازنده‌های شرکت ARM به کار برد. این نسخه بر مبنای «سیستم عامل لینوکس ویژه کسب و کارها» (RHEL) طراحی شده است و در واقع بخشی از برنامه شراکت شرکت Red Hat است که بر مبنای آن می‌کوشد از فروشندگان سخت‌افزارهای شرکت ARM پشتیبانی کند.
شرکت Red Hat با این اقدام می‌کوشد به سازندگان سخت‌افزارهایی از این دست کمک کند به شیوه استانداردی از معماری ARMv۸-A استفاده کنند. شرکت ARM در حال حاضر پردازنده‌های سازگار با این معماری را خود تولید نمی‌کند، بلکه طراحی آن را به سایر سازندگان سخت‌افزارها واگذار کرده است. اقدام شرکت Red Hat به مشتریان سرورهای ARMv۸-A کمک می‌کند سرورهای مورد نیاز خود را از هر سازنده‌ای که می‌خواهند خریداری کنند و مطمئن باشند که سیستم‌های عامل و نرم‌افزارهای مورد نیاز آن‌ها با پردازنده این سرورها سازگار خواهد بود.
هدف اصلی شرکت Red Hat از طراحی این سیستم عامل این است که می‌خواهد از سرنوشت سیستم عامل یونیکس شرکت AT&T که نسخه‌های مختلف و ناسازگار زیادی از آن عرضه شد، در امان بماند و از چندپاره شدن سیستم عامل لینوکس خود در بازار پیشگیری کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.