سیستم‌عامل و نرم‌افزار

August 7, 2014
7:20 پنجشنبه، 16ام مردادماه 1393
کد خبر: 63625

“Microsoft Windows Server 2003” در یک قدمی بازنشستگی

مدیر شرکت Dell هشدار داد که بازنشسته شدن سیستم‌عامل "Microsoft Windows Server 2003" مایکروسافت در ژوئیه سال آینده تاثیرات فراوانی را بر فروش محصولات در بازار جهانی سرورها به جا خواهد گذاشت.
 
به گزارش وبسایت Pcworld، پایان یافتن دوره تمدید شده برای پشتیبانی از سیستم‌عامل "Microsoft Windows Server 2003" مشابه پایان پشتیبانی شرکت مایکروسافت از سیستم‌عامل ویندوز XP صورت می‌گیرد که در ماه آوریل سال جاری میلادی انجام گرفت و به گفته "فارست نورود"(Forrest Norrod) مدیر مرکز سرورهای شرکت dell، این اتفاق در نهایت باعث شد تا کاربران خانگی و سازمانی در جهان مجبور شوند رایانه‌های شخصی خود را ارتقا دهند.
به اعتقاد نورود، امنیت در مراکز داده امری حیاتی محسوب می‌شود و بنابراین با پایان یافتن پشتیبانی از سیستم‌عامل "ویندوز سرور ۲۰۰۳" تمامی سرورها و زیرمجموعه‌های آن‌ها باید به سرعت به‌روز شوند.
Windows Server یکی از مهم‌ترین سیستم‌های عامل محسوب می‌شود و به گفته نورود، هم‌اکنون بیش از ۱۲ میلیون سرور مبتنی بر "Microsoft Windows Server 2003" در جهان فعالیت می‌کنند.
او در این خصوص گفت: «این رقم در حوزه مربوط به سیستم‌های عامل نصب شده بسیار قابل ملاحظه است».
شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند دستگاه‌های خود را به "ویندوز سرور ۲۰۱۲ R۲" ارتقا دهند. اگرچه لینوکس در این زمینه محبوبیت زیادی دارد، اما ویندوز همچنان به عنوان گزینه اصلی برای بسیاری از افراد محسوب می‌شوند که قصد دارند سرورهای خود را به‌روز کنند.
عرضه جهانی سرورها روبه‌افزایش است که البته باید توجه داشت میزان صادرات آن‌ها به بازار جهانی در اندازه سال قبل دنبال نمی‌شود. نورود همچنین اظهار داشت که رشد بازار سرورها در گستره جهانی به صورت متوسط دنبال می‌شود. اما فروش سرورهای چندسوکتی و پیشرفته که در سال‌های اخیر روند خطی را دنبال کرد، افزایش چشمگیر خواهد یافت.
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی گارتنر، طی فصل نخست از سال جاری میلادی ۲.۳ میلیون دستگاه سرور وارد بازار جهانی شد که این رقم رشد ۱.۴ درصدی عرضه این محصولات نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.