اپراتورها

تلفن همراه

August 7, 2014
7:42 پنجشنبه، 16ام مردادماه 1393
کد خبر: 63627

راهکار کاهش هزینه اعتباری‌های ایرانسل چیست؟

خبرگزاری تسنیم: افزایش تعرفه‌های مکالماتی مشترکان اعتباری ایرانسل جهت تماس‌های برون و درون شبکه در حالیکه پایین‌ترین تعرفه ارتباطی کشور در زمینه دائمی‌ها متعلق به این شرکت است، موجب شده که اعتباری‌ها کمی ناراضی شوند اما راهکار کاهش هزینه‌ها چیست.
 
 
به گزارش تسنیم، افزایش تعرفه مکالمات درون و برون شبکه مشترکان اعتباری ایرانسل در حالی از اول مرداد اتفاق افتاد که پیش از این اپراتور دوم ارتباطی، تعرفه‌های خود را برای مشترکان دائمی کاهش و به پایین‌ترین رقم در برابر سایر اپراتورهای کشور رسانید.
هرچند که مدیر عامل این شرکت معتقد است برای بررسی تعرفه‌ها با سایر اپراتورها باید پارامترهایی را لحاظ کرد و مقایسه را موردی و به عنوان مثال در زمینه تماس داخل شبکه، تماس برون شبکه، پیامک فارسی، پیامک انگلیسی و برخی از این موارد انجام داد اما کاری به اپراتورهای دیگر نداریم چرا که هر کدام از آنها در جای خود قابل بررسی است؛ چیزی که مهم است مکالمات مشترکان اعتباری ایرانسل برای تماس‌های داخل شبکه از 620 به 669 ریال رسید.
تماس‌های برون شبکه و به مقصد اپراتورهای دیگر هم از 852 به 929 ریال افزایش یافته است.
این تعرفه برای مشترکان اعتباری در حالی لحاظ شده که تعرفه مشترکان دائمی این اپراتور برای تماس‌های داخل و خارج از شبکه 499 ریال است.
ایرانسل در این بخش معتقد است که پایین‌ترین تعرفه مکالماتی را در کشور ارائه می‌کند که درست هم هست ولی افزایش رنج مکالمات برای سایر مشترکان که اتفاقا بیشترین سهم را در شبکه دارند، با شعار پایین‌ترین تعرفه برای مشترکان دائمی در تضاد است زیرا ممکن است این طور به ذهن متبادر شود که مشترکان اعتباری باید جور دائمی‌ها را بکشند.
البته در این زمینه هم مدیر عامل ایرانسل معتقد است تمامی مشترکان این اپراتور می‌توانند دائمی شوند و از تعرفه‌های پایین ارتباطی بهره‌مند شوند به این شکل که 100 هزار تومان را بپردازند و سیم‌کارت اعتباری خود را با همان شماره تبدیل به دائمی کنند.
روش تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دائمی ایرانسل:
برای تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دائمی، می‌توان طبق دستورالعمل زیر اقدام کرد:
الف- شارژ سیم‌کارت: ابتدا بابت تفاوت بهای سیم‌کارت‌‌های دائمی و اعتباری پرداخت شود. سیم‌کارت اعتباری را باید تا میزان یک میلیون ریال شارژ کرد.
ب- ارسال درخواست: پس از اینکه سیم‌کارت تا مبلغ مذکور شارژ شد، با اجرای هر یک از روش‌های زیر می‌توان برای تبدیل سیم‌کارت درخواست داد:
1. شماره‌گیری کد #70* از خط ایرانسل
و یا
2. تماس با 700 از خط ایرانسل و سپس وارد کردن شماره‌های 7 و بعد 4 طبق دستورالعمل سیستم راهنما
پس از ارسال درخواست طبق دستورالعمل، یک میلیون ریال بابت مابه التفاوت بهای سیم‌کارت دائمی و اعتباری، از حساب سیم‌کارت اعتباری کسر شده و به این ترتیب، نوع حساب در سیستم ایرانسل ظرف 24 ساعت از اعتباری به دائمی تبدیل شده و می‌توان از آن پس، از سیم‌کارت با ویژگی‌های سیم‌کارت دائمی استفاده کرد.
با تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دائمی، سیستم، مشترکین را به طور خودکار در طرح پایه ثانیه‌ای سیم‌کارت دائمی قرار می‌دهد؛ با این حال می‌توان به مجرد تکمیل مراحل تبدیل سیم‌کارت، هر یک از طرح‌های تعرفه تشویقی را که مایل هستیم مطابق شرایط ذکر شده در بخش طرح‌های تعرفه تشویقی، انتخاب نماییم.
انتهای پیام/
اخبار مرتبط
  خبر مجوز نسل سوم به ایرانسل آزمایشی است ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ – ۱۳:۴۵
  خبر نسل سوم ایرانسل از امروز در دانشگاه‌ها استارت می‌خورد ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ – ۱۱:۲۲
  خبر صدای تیک‌آف ایرانسل بلند شد ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ – ۱۱:۰۸
 
 ویجت خودرو
ویجت طلا و ارز
تصاویر مرتبط
 
راهکار کاهش هزینه اعتباری‌های ایرانسل چیست؟
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.