بازی

فناوری اطلاعات

August 9, 2014
5:11 شنبه، 18ام مردادماه 1393
کد خبر: 63667

فروش پلی‌استیشن ۴ دو برابر شد

سونی در گزارش مالی سه ماه گذشته میلادی خود اعلام کرد که فروش کنسول بازی پلی‌استیشن ۴ در طول سه ماه گذشته میلادی تقریباً دو برابر شده است. 
 
به گزارش موج، این فروش بالا موجب شده است تا این شرکت در این بخش از سود دهی ۳۹ میلیون دلاری بهره‌مند شود و بتواند وضعیت خود را در بازار فروش کنسول‌ها بهتر از رقیب اصلی یعنی کنسول مایکروسافت، اکس باکس وان ببیند.
 
این کنسول در طول سه ماه دوم امسال میلادی با رشدی ۹۶ درصدی در تقاضا روبرو بوده است که کارشناسان اقتصادی این رشد را شگفت‌انگیز می‌دانند.
 
یکی از دانشمندان برجسته در رده اقتصاد بانام پروفسور مارک اسکیلتن در این‌باره می‌گوید: «رشد ۹۶ درصدی فروش یک کنسول در طول سه ماه رقمی شگفت‌آور و مطلوب است و نشان می‌دهد که قیمت‌گذاری یک ابزار تا چه اندازه می‌تواند بر روی توفیق آن در بازار تأثیر بگذارد.»
 
این سوددهی در شرایطی اتفاق افتاده است که این شرکت در طول سه ماه گذشته در برآیند تمامی قسمت‌های خود با افت فروش روبرو بوده است و ضرری ۲۵۰ میلیون دلاری داده است و رئیس سونی نیز معتقد است که این ضرر در پایان امسال میلادی به ۵۰۰ میلیون دلار نیز خواهد رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.