اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

August 11, 2014
10:45 دوشنبه، 20ام مردادماه 1393
کد خبر: 63716

مشروح سخنان وزیر ارتباطات در جشن بیست سالگی سیمکارت در ایران

وبسایت رسمی وزارت ارتباطات: اپراتورها از ابتدای شهریورماه با دریافت ارتقای پروانه به نسل های بالاتر بهانه برای عدم ارایه خدمات با کیفیت به مردم نخواهد داشت.
 
دکتر واعظی اظهار امیدوار کرد که به زودی پروانه بهره برداری از نسل سوم و بالاتر به همه اپراتورها داده می شود تا بتوانند انواع خدمات متنوع را برای مردم فراهم سازند.
دکتر واعظی در در ابتدای مراسم بیست سالگی تلفن همراه و اپراتور همراه اول ضمن تسلیت به خانواده های قربانیان سقوط هواپیمای مسافربری، برای قربانیان علو درجات و برای بازماندگان صبر جزیل آرزو کرد.
 
ایشان در ادامه با تبریک بیست سالگی شدن تلفن همراه کشور از همه وزرا و مدیران سابق وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات تقدیر و تشکر نموده و افزود: ورود فناوری جدید به هر جامعه ای با مجموعه ای از موانع و مشکلاتی روبرو است که باید با مدیریت صحیح موانع و بحرانهای احتمالی، آن را به سرانجام رساند و بی گمان بدون زحمات و تلاشهای این عزیزان امروز ما از نعمت این امکانات فنی و رفاهی بی بهره بودیم.
 
وی گفت: امروز ما هم در جامعه برای ورود به نسل سوم با موانعی روبرو هستیم که باید رفع گردد. چرا که به مدد ورود نسل سوم و بالاتر امکانات موجود در تلفن همراه چند برابر شده و پیامدهای عظیم رفاهی، زیست محیطی، گردشگری، تفریحی، اجتماعی و انواع صرفه جویی ها و…. خواهد داشت. ما نیز تلاش می کنیم با یک هماهنگی مناسب بین همه عوامل دست اندرکار این موانع را پشت سر گذاشته و این شرایط جدید تلفن همراه را وارد کشور نماییم.
 
دکتر واعظی در ادامه با اشاره به ضرورت رقابت بین اپراتورهای فعال کشور آن را یک فضای سودآور دو جانبه توصیف نموده و افزود: ایجاد فضای رقابتی هم به سود اپراتورها بوده که با ارایه بسته های خدماتی متنوع و  جدید زمینه درآمدزایی بیشتر را برای خود فراهم می سازند و هم به نفع مردم است که از خدمات متنوع تری بهره مند می شوند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با یادآور شدن پایان انحصار استفاده از نسل سوم توسط اپراتور سوم و اعطای پروانه بهره برداری از نسل سوم و بالاتر به همه اپراتورهای واجد شرایط افزود: پروانه بهره برداری از نسل سوم و بالاتر به دو اپراتور دیگر نیز در صورت فراهم کردن شرایط و بسترهای مناسب داده می شود، و اپراتورها از ابتدای شهریورماه با دریافت ارتقای پروانه به نسل های بالاتر بهانه ای برای عدم ارایه خدمات با کیفیت به مردم نخواهد داشت و باید همه امکاناتی که در دنیا از طریق نسل سوم به مردم داده می شود در ایران نیز باشد.
 
واعظی در پایان با اشاره به لزوم پیاده سازی نهضت محتوایی از همه دانشگاهیان و متخصصان درخواست نمود که با ساخت انواع نرم افزارها و اپلیکیشن های متناسب با نسل سوم و بالاتر تلاش نمایند که کشور را در زمینه برنامه های نرم افزاری خودکفاء ساخته و نمونه فارسی و ایرانی هر یک از اپلیکیشن ها و نرم افزارها در بازار کشور و کشورهای فارسی زبان موجود باشد تا در این حوزه نیز متناسب با فرهنگ و اصول جامعه ایرانی حرکت نماییم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.