فناوری اطلاعات

August 12, 2014
13:35 سه شنبه، 21ام مردادماه 1393
کد خبر: 63730

بازگشت مرد مرموز دنیای فناوری با پیشنهادی جالب

فارس: جان مک‌آفی سازنده و مالک قبلی موسسه امنیتی مک آفی بعد از مدت‌ها دوری از حوزه تخصصی فعالیتش روز جمعه در برابر عموم حاضر شد و پیشنهادی جالب را هم مطرح کرد. به گزارش رویترز، وی طی سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی دفکان در روز جمعه از راه‌اندازی وب‌سایتی برای مهار خشم مردمی خبر داد که از نقض حریم شخصی و سرقت داده‌های شخصی خود توسط دولت‌ها‌، شرکت‌های فناوری و هکرها به ستوه آمده‌اند.
 
 
جان مک آفی که زمانی یک میلیونر مشهور آمریکایی بود در سال 2012 به‌طور ناگهانی به کشور بلیز در آمریکای مرکزی فرار کرد. علت این مساله آن بود که وی از سوی پلیس به قتل همسایه خود متهم شده بود. وی در این دو سال چندان در مجامع عمومی حضور نیافته بود. حال وی می‌گوید سایتی که وی به دنبال راه‌اندازی آن است به مردم عادی کمک می‌کند تا از بسیاری از امور شکایت کنند. این سایت نه تنها به مشکلات مردم در حوزه فناوری رسیدگی می‌کند بلکه برای شکایت از فساد دولت آمریکا، اعلام نارضایتی از کیفیت بد محصولات یک شرکت یا فروشگاه و…. هم قابل استفاده است. شعار این سایت به نشانی
 www.brownlist.com این است: حالا وقت بازپرداخت است. وی می‌گوید از این طریق می‌توان خشم مردم را به شیوه‌ای مثبت مورد توجه قرار داد. به جای اینکه افراد عصبانی شوند و به فردی در بزرگراه تیراندازی کنند می‌توانند وارد این سایت شوند و مشکل خود را بازگو کنند.
 
در این سایت یک مجمع آنلاین هم وجود دارد که از یکسو به کاربران امکان می‌دهد تا شکایات خود را ثبت کنند و از سوی دیگر کاربران می‌توانند راه‌حل‌های خود را برای مشکلات ثبت شده پیشنهاد دهند.کاربران دیگر هم می‌توانند به این پیشنهادات رای بدهند تا پیشنهاد برتر انتخاب شود. البته راه‌اندازی این سایت برای مک‌آفی درآمدزایی هم خواهد کرد و او از صاحبان مشاغل برای ارائه چنین خدماتی پول می‌گیرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.