اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

August 13, 2014
7:11 چهارشنبه، 22ام مردادماه 1393
کد خبر: 63753

احتمال دریافت مجوز 3G در هفته آینده

مدیرعامل جدید شرکت مخابرات ایران گفت: در جهت تعدیل و بازنگری تعرفه ها و نرخ های مخابراتی در نیمه دوم سال جاری پیشنهادات خود را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه خواهیم داد.
 
 
 
کاظم ابراهیمی صدرآبادی در حاشیه مراسم معارفه خود به عنوان مدیرعامل جدید شرکت مخابرات ایران که صبح امروز برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به مسئولیت مخابرات در تامین امکانات لازم و کافی در حوزه ارتباطات ثابت، همراه و دیتا گفت: با همکاری و مشارکت تمامی فعالان این بخش و حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان سکاندار اصلی این بخش، شاهد رشد و شکوفایی صنعت مخابرات و افزایش رضایتمندی مردم خواهیم بود.
 
وی با بیان اینکه توانایی و آمادگی رفع 100 درصد نیازها و درخواستهای مردم وجود دارد افزود: با برنامه ریزی مدون و تامین نقدینگی لازم این مهم محقق می شود.
 
بازنگری در تعرفه های مخابراتی در 6 ماه دوم سال
 
ابراهیمی صدرآبادی در مورد برنامه های مخابرات در زمینه تعرفه مکالمات تلفن ثابت وهمراه گفت: تعرفه و نرخ های مخابراتی توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اپراتورها ابلاغ می شود و تعرفه ای که در حال حاضر از سوی مخابرات برای مشترکان اجرا می شود اخیرا تصویب و به ابلاغ رسیده است.
 
وی ادامه داد: قرار بر این است که طی 6 ماه به صورت فیزیکی این تعرفه ها اجرایی شود و پس از آن با بررسی های فیزیکی و اقتصادی و فنی اصلاح این تعرفه ها در دستور کار قرار گیرد؛ براین اساس در نیمه دوم سال جاری پیشنهاد اصلاح و تعدیل تعرفه ها را خواهیم داشت که این پیشنهادات را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه خواهیم داد.
 
مدیرعامل جدید شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: تعرفه ها باید به گونه ای باشد که برای تمامی اقشار جامعه عدالت رعایت شود و بر این اساس مخابرات درصدد ارائه بسته های تعرفه ای خواهد بود که نیاز تمامی اقشار را تامین کند.
 
سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد برای مخابرات
 
ابراهیمی صدرآبادی از افزایش سرمایه گذاری برای توسعه شبکه مخابراتی کشور خبر داد و گفت: در سال جاری بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان در حوزه های مختلف شبکه مخابرات سرمایه گذاری خواهیم کرد و تا پایان سال تجهیزات شبکه مخابراتی کشور را به روزرسانی خواهیم کرد.
 
احتمال دریافت مجوز 3G در هفته آینده
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به مهر درخصوص اقدامات انجام شده برای دریافت مجوز ارائه خدمات نسل سوم موبایل گفت: مقید هستیم شروط وزارت ارتباطات را برای دریافت این مجوز اجرایی کنیم؛ هم اکنون همکاری با این وزارتخانه شدت یافته و امید می رود با طی کردن مراحل قانونی و تامین درخواست مثبت وزارت ارتباطات بزودی شاهد ارائه خدمات 3G باشیم.
 
وی اظهار امیدواری کرد که با آمادگی های انجام شده به احتمال زیاد ظرف یک هفته آینده مخابرات مجوز 3G را دریافت کند.
 
ابراهیمی در مورد بدهی مخابرات به شرکت ایرانسل نیز گفت: این بحث مربوط به شرکتها است و مخابرات برای اجرای تمامی شروط پروانه 3G خود را مکلف به بررسی، تایید و تصویب تمامی شروط می داند و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
 
وی خاطرنشان کرد: اعتقاد وزیر ارتباطات به ارائه خدمات 3G در کل کشور است اما این مهم نیازمند انجام یک سری قواعد و شروط است که باید براساس اسناد و مدارک تامین می شود و نیازمند زمان است که خوش بین هستیم به زودی انجام پذیرد.
 
مدیرعامل جدید شرکت مخابرات ایران در مورد یکی از شروط دریافت مجوز 3G که اصلاح پروانه فعالیت اپراتور همراه اول است نیز گفت: اصلاح پروانه بر عهده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است و ما به عنوان شرکت مخابرات ایران تابع نقطه نظرات کارشناسی بوده و در حال بررسی هستیم.
 
در اولین فرصت با PAP ها تعامل می کنیم
 
وی در مورد عدم تعامل شرکت مخابرات ایران و شرکتهای اینترنتی نیز گفت: در اولین فرصت ممکن جلسات کارشناسی با حضور شرکتهای مخابرات استانی و شرکتهای PAP خواهیم داشت تا برای رفع مسائل و مشکلات موجود تصمیم قطعی گرفته شود.
 
ابراهیمی تاکید کرد: در حوزه اینترنت و همکاری با شرکتهای اینترنتی معتقد به نفع طرفین هستیم و تعامل طرفین باعث رفع مشکلات این بخش خواهد شد.
 
وی بر ایجاد روحیه همکاری و تامین نقدینگی لازم برای اجرای برنامه های مخابرات در سال 93 تاکید کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.