اپراتورها

تلفن همراه

August 13, 2014
7:30 چهارشنبه، 22ام مردادماه 1393
کد خبر: 63756

مخابرات تهران: پشتیبان تمام اپراتورها هستیم

صیدی در جمع اصحاب رسانه گفت: اپراتورهای همراه اول،ایرانسل و رایتل برای ارایه خدمات ارتباطی پیشرفته  (نسل سه  3G  )و بروز نیازمند استفاده از بستر مخابراتی و ارتباطی شرکت مخابرات  هستندو شرکت مخابرات استان تهران برنامه‌های مفصلی برای پشتیبانی از تمامی اپراتورهای فعال کشور دارد.
 
به گزارش پیام تهران آنلاین، صیدی مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران در نشست خبری که به مناسبت گرامی‌داشت روز«خبرنگار» با حضور اصحاب رسانه،‌ سه‌شنبه 21 مردادماه در مجموعه تفریحی باغ نگارستان (کن)‌ برگزار شد ، ضمن بیان این مطلب افزود: شرکت مخابرات استان تهران به عنوان تنها اپراتور کشور که با گستره جغرافیایی،منابع انسانی و سرمایه‌ای عظیم خود، به ارایه خدمات در دو استان تهران و البرز مشغول است ، افتخار آن دارد که نزدیک به هشت میلیون و 500هزار پورت منصوبه تلفن ثابت و بیش از هفت میلیون و 500 هزار دایری و یک میلیون پورت اینترنت پرسرعت و بیش از 650 هزار اینترنت پرسرعت دایری در استان تهران و البرز را داراست.
 
صیدی با اشاره به شعار سال 1393 شرکت مخابرات استان تهران که به پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری با عنوان "سال توسعه و تعالی فرهنگ سازمانی" انتخاب شده است اظهار داشت: از لحاظ اقتصادی نیازمند بسترسازی و افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزاری برای توسعه پایدار و رسیدن به نطقه مطلوب مشتری‌مداری هستیم.
 
وی افزود: در عرصه فرهنگی نیز اجرای فرهنگ سازمانی شایسته و رعایت الزامات آن در جهت تکریم هرچه بیشتر و بهتر مشترکین شرکت مخابرات استان تهران به منظور جلب نظر مشتریان وفادار در برنامه‌های توسعه‌ای امسال شرکت در نظر گرفته شده است.
 
صیدی با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم‌ها در سال‌های اخیر، گفت: متاسفانه فشار ناشی از تحریم‌ها در این سال‌ها ما را با مشکلاتی مواجه کرد، اما در ماه‌های اخیر با عقد چند قرارداد بسیار خوب در حوزه‎ی تجهیزات و توسعه، فعالیت خود را متحول و به روز کردیم و با انعقاد قراردادهای جدید امیدواریم طی امسال و سال آینده پاسخگوی نیازهای مردم و اپراتورها در حوزه خدمات دهی تلفن و اینترنت باشیم.
 
وی در مورد توسعه تجهیزات و سرویس های مخابراتی اذعان داشت: برای تهیه تجهیزات بروز وکارآمد مورد نیاز شبکه منبطق با فناوری های روز دنیا برنامه ریزی های منسجمی برای فراهم ساختن ابزار و تجهیزات شبکه در سال جاری تدوین شده است.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران با بیان اینکه رفتن به سمت اینترنت نسل سوم موبایل (3G) فقط مربوط به اپراتورهای موبایل نمی‌شود، ادامه داد: در حوزه شرکت مخابرات استان تهران  نیز باید زیرساخت‌هایی فراهم شود که هم اکنون این ظرفیت ها در تهران و کرج ایجاد شده و می‌تواند پاسخگوی نیاز سه اپراتور تلفن همراه یعنی ایرانسل، همراه اول و رایتل باشد.
 
صیدی با بیان اینکه اپراتورهای موبایل برای راه اندازی 3G نیازمند زیرساخت‌های مخابرات هستند، گفت: برای این منظور پهنای باند بالایی برای ارتباط میان آنتن‌های BTS با مراکز مخابراتی نیاز است که هم اکنون این ظرفیت که حدود 600گیگابیت است ایجاد شده است و با اپراتور همراه اول نیز قراردادی داریم تا ارتباط BTS ها را از طریق فیبر نوری فراهم کنیم.
 
وی در خصوص سرویس تلویزیون اینترنتی (IPTV) گفت:  در سال گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که برای ارایه سرویس تلویزیون اینترنتی نیاز به مجوز (IPTV) است و  حتی سازمان صدا و سیما نیز برای ارائه سرویس به این مجوز نیاز دارد.
 
صیدی افزود: پروژه‌ای که برای راه‌اندازی این سرویس به طور مشترک بین مخابرات تهران و صدا و سیما آغاز شده بود به صورت پایلوت انجام شد، بسترهای لازم ایجاد شده و منتظر دریافت پروانه توسط صدا و سیما و تعرفه‌گذاری سرویس توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران با اشاره  به تسریع رفع مشکلات مخابراتی مشترکان در مناطق مختلف مخابراتی استان تهران و البرز خاطرنشان ساخت :در حال حاضربا تلاش کارکنان شرکت در اکثر مناطق مخابراتی مشکل حادی در زمینه واگذاری تلفن ثابت وجود ندارد و حرکت بسوی بروز رسانی تلفن در تمامی مناطق حتی مناطقی نظیر منطقه چهار که از گسترش ساخت و سازها و تغییرات جمعیتی برخوردار شده است ، به سرعت ادامه دارد.
 
وی در این باره افزود:تنها برای 20 هزار مشترک به دلیل کامل نبودن زیرساخت‌های مخابراتی و توسعه بافت مسکونی مشکلاتی در واگذاری تلفن ثابت داریم که امیدواریم این مشکلات تا پایان شهریورماه سال جاری برطرف شود.
 
صیدی روند گسترش و توسعه شبکه مخابراتی را بگونه ای دانست که در آینده نه چندان دور ، شرکت مخابرات نه تنها بر مشکلات فعلی فائق خواهد آمد بلکه خود به دنبال مشتری و جذب آن می رود.
 
وی در ارتباط باارایه سرویس اینترنت پرسرعت گفت:‌ آمار مشتریان این سرویس شرکت مخابرات ،با سایر اپراتور های این حوزه  به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست و این موضوع وظیفه ما را در ارایه خدمات مطلوب به مشترکان و پاسخگویی به موقع و صحیح شرکت ،سنگین‌تر می‌کند.
 
صیدی در حوزه مشترکان اینترنت پرسرعت استان تهران و البرز نیز گفت:  مخابرات استان تهران  بعنوان بزرگ ترین اپراتور است و  افتخار می‌کنیم که مشترکان، شرکت مخابرات استان تهران را برای دسترسی به اینترنت پرسرعت انتخاب کردند .
 
وی افزود:در حال حاضر با تعاملات و قراردادهایی که با زیرساخت داشتیم، پیش‌بینی برای پهنای باند آتی اینترنت دیده شده است، هم اکنون ظرفیت پهنای باند اینترنت نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته است و در همین حال این ظرفیت نسبت به سال 91 با سه برابر افزایش روبرو است .
 
مدیرعامل شرکت در تشریح برنامه های حوزه پشتیبانی از مشترکان مخابرات استان تهران گفت: همان‌طور که در منطقه مخابرات البرز سیستم پاسخگویی «2020» رااز لحاظ نرم‌افزاری ارتقا داده‌ایم ، در نظر داریم در سطح مخابرات استان تهران همانند استان البرز و منطقه چهار ،سامانه پاسخگویی (2020)را پس از ارتقای نرم‌افزاری ،راه‌اندازی کنیم.
 
وی همچنین با اشاره به افزایش چشم‌گیر پرداخت غیرحضوری صورتحساب توسط مشترکین، گفت: خوشبختانه حدود 96 درصد از پرداخت صورتحساب‌های مشترکین استان تهران و البرز از طریق سامانه 1818 و 2000 به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و ما تلاش داریم در حوزه مشتریان، مشتری مداری واقعی را اجرا کنیم.
 
مدیر عامل مخابرات تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث‌هایی که مبنی بر ورود اپراتور دوم تلفن ثابت مطرح می‌شود اظهار کرد: ما نباید از آمدن رقیب ترس داشته باشیم در حوزه تلفن همراه هم با آمدن اپراتورهای بعدی رقابت ایجاد شد و خدمات بهتری به مشترکان ارائه شد؛ به هر حال آمدن رقیب جدید بد نیست و قطعا ما هم در این حوزه برنامه‌هایی در حوزه تغییر تکنولوژی و توسعه شبکه انجام داده‌ایم و امسال بالای 310 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ورود به طرح‌های جدید مخابراتی صورت خواهد گرفت.
 
 
صیدی به همراه معاونان خوددر نشست پرسش و پاسخ شرکت کرده و به پرسش های خبرنگاران در حوزه های مختلف ارتباطی و مخابراتی استان تهران و البرز پاسخ گفتند .
 
مدیرعامل شرکت در پاسخ به سؤالی در خصوص قطع سرویس مشترکان بدهکار، گفت: قبوض تلفن ثابت به دو بخش میان‌دوره و پایان دوره تقسیم می‌شود که برای مشترکان حقوقی مبلغ قطع میان‌دوره 200 هزار تومان است. برای قبوض پایان دوره نیز مخابرات سقف قطع تلفن 100 هزار تومان است.
 
وی یادآور شد: در گذشته اگر کسی مشترک تلفن ثابت بود و بدهی داشت، تلفن همراه او را نیز قطع می‌کردند اما اکنون این کار مجاز نیست.
 
مهندس صیدی با اشاره به مبلغ لاوصولی‌ها و بدهی‌های معوقه مشترکان مخابرات استان تهران، گفت: در هر دوره 25 درصد قبوض لاوصولی است، یعنی تلفن قطع شده و مشترک هنوز آن را پرداخت نکرده اما زمانی که با مشترک تماس گرفته می‌شود و پیامک ارسال می‌شود، اقدام به واریز وجه و وصل تلفن می‌کنند که این مبلغ حدود 30 میلیارد تومان در هر دو ماه است.
 
وی ادامه داد:‌همچنین تاکنون 40 میلیارد تومان بدهی معوقه از مشترکان مخابرات تهران باقی مانده است که این افراد علی‌رغم قطع تلفن اقدام به پرداخت قبض و وصل خط نمی‌کنند و پرونده آنها به دفتر حقوقی ارسال شده است.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران همچنین در خصوص ورود اپراتور چهارم که در زمینه فیبر نوری فعالیت خواهد کرد، گفت:‌رقیب خوب است؛ اگر ایرانسل نمی‌آمد شاید همراه اول اینقدر رشد پیدا نمی‌کرد. ما نیز در طرح‌‌های خود از تکنولوژی‌های جدید استفاده می‌کنیم. هم‌اکنون در لایحه دسترسی طرح‌های اتصال ساختمان‌ها به فیبر نوری را در برنامه داریم و در سال‌های آتی نیز توسعه شبکه به گونه‌ای انجام خواهد شد که با تکنولوژی‌های جدید همخوانی داشته باشد.
 
وی همچنین از 310 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مخابرات تهران در سال جاری خبر داد و گفت: همچنانکه در مسکن‌های مهر از جدیدترین تکنولوژی استفاده کرده‌ایم.
 
صیدی در ادامه یکی از مشکلات اینترنتی  را مهاجرت به IP نسخه 4 عنوان کرد و گفت:‌اگر از IP نسخه 4 به نسخه 6 مهاجرت نکنیم در سال آینده معضلی برای تمام کشور خواهد شد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی که پرسید اگر خط یک مشترک از نوع PCM یا فیبر نوری باشد و تقاضای دریافت اینترنتی پرسرعت کند، آیا مخابرات ملزم به تغییر خط مشترک از PCM و آماده کردن خط برای ارائه اینترنت پرسرعت است، گفت: از 7.5 میلیون مشترک تلفن ثابت در استان تهران و البرز 5 درصد از مشترکان خط PCM دارند که کاهش این تعداد در دستور کار شرکت مخابرات تهران است.
 
وی ادامه داد: ‌خطوط PCM به نفع مخابرات هم نیست زیرا مشترک از مخابرات و یا از شرکت‌های خصوصی اینترنت می‌خواهد در اینجا از شرکت‌های خصوصی درخواست می‌کنم که اگر برای تغییر خطوط PCM آمادگی دارند، اعلام همکاری کنند و تجهیزاتی که بتوان روی آن اینترنت داد را نصب کنند.
 
صیدی در خصوص سرویس‌های اینترنت نامحدود مخابرات تهران نیز گفت: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم ارتباطات اصل فروش اینترنت در فروش حجمی است و مشترکان فعلی اینترنت نامحدود مخابرات نیز اغلب از مشترکان قبلی هستند.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون نیز فروش اینترنت نامحدود مخابرات ادامه دارد، گفت:‌سرویس نامحدود تنها به نفع تعدادی از مشترکان حرفه‌ای است.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران تاکید کرد:‌ بحث‌هایی که در مورد تعرفه‌ها و اضافه دریافت مخابرات از مشترکان مطرح شده اصلا شامل مخابرات استان تهران نمی‌شود و تنها تعرفه‌ای که در تهران انجام شده مربوط به هم کدی است و  مجاز بوده است.
 
خلیلی معاون فنی مهندسی مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران نیز در ارتباط با این که با وجود یکسان بودن پهنای باند و افزوده شدن تعداد مشترکان مخابرات چگونه اظهار می شود کیفیت مشترکان اینترنت مخابرات با کاهش مواجه نشده توضیح داد: ما از گذشته فضای خالی داشتیم که برای مشترکان جدید باقی مانده بود و در دوره‌های آتی نیز برای تامین پهنای باند برنامه ریزی‌های متعددی صورت گرفته است و امیدواریم ظرف یک تا دو هفته آینده پهنای باند ما افزایش پیدا کند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.