اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

August 15, 2014
14:50 جمعه، 24ام مردادماه 1393
کد خبر: 63774

رئیس هیئت مدیره مخابرات: در مدیریت مخابرات دیمی نخواهیم بود

مراسم معارفه مدیر عامل جدید مخابرات ایران و تودیع مدیر عامل قبلی صبح امروز با حضور مدیران مختلف ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات کشور برگزار شد.
 
 
در این مراسم سیدمصطفی سیدهاشمی – رییس هیات مدیره مخابرات ایران – اظهار کرد: امروز مظفر پوررنجبر باید خدا را شکر کند که آزاد می‌شود و باید برای این موضوع سجده شکر به جای آورد چرا که دیگر مجبور نیست برای ارائه خدمات به 75 میلیون ایرانی و علاوه بر آن خدمات بین الملل در هر زمان پاسخگو باشد.
 
ماموریت یک روزه مدیر عامل جدید
 
وی ادامه داد: مدیر عامل جدید نیز وارد یک مسوولیت سخت می‌شود چرا که دراین سمت باید با 80 هزار کارمند، تقاضاهای مردم برای توسعه و خدمات بیشتر و موضوعات متعدد مواجه شود.
 
رییس هیات مدیره مخابرات ایران با بیان این‌که بسیار زشت و ناپسند است پس از چند دهه از ورود صنعت مخابرات به کشور همچنان افراد برای گرفتن این خدمات چند ماه در صف باشند اظهار کرد: تامین تلفن ثابت باید به روز و به وفور باشد و نباید کسی برای گرفتن این خدمت در انتظار باشد.
 
سیدهاشمی در ادامه با تاکید بر این‌که باید مدیر عامل جدید این موضوع را مدنظر داشته باشد، اظهار کرد: ما از مدیر جدید خواسته‌ایم که برنامه‌های خود را اعلام کنند و پس ازاعلام این برنامه‌ها آن ها را مکتوب کرده و به امضا برساند.
 
وی همچنین به شناخت مدیر عامل جدید از حوزه مخابرات و فعالیت‌های چندین ساله او اشاره کرد و گفت: شناخت 90 درصد بحث را حل می کند.
 
وی ادامه داد: ما اگر برای تصدی‌گری مدیریت مخابرات ایران فردی مانند دکتر صفری را انتخاب می کردیم که سال‌ها در مخابرات حضور داشتند و علاوه بر آن مدتها سفیر بودند قطعا ایشان باید چند وقت اول را فرصت می گذاشتند تا مدیران فضا را بشناسند به همین دلیل این که مدیر جدید در این فضا حضور داشته و شناخت کافی به مباحث مخابراتی دارد موضوع مهمی است.
 
رییس هیات مدیره مخابرات ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به همکاری مخابرات و شرکتهای PAP و یا اپراتورهای موبایل اشاره کرد و افزود: زمانی جو مخابرات خیلی سنگین بود و هر نوع صحبت با شرکت‌های PAP نوع جرم محسوب می‌شد اما بر اساس فضای رقابتی ما باید این جو را می شکستیم و اکنون این اتفاق افتاده و می توان گفت شرکت‌های PAP به اندازه ما مشترک دارند از سوی دیگر قراردادهای خیلی خوبی نوشته شده که متاسفانه برخی از این شرکت‌ها هنوز آنها را امضا نکرده اند.
 
وی عنوان کرد: در مدیریت مخابرات ما دیمی نخواهیم بود بلکه ریلی عمل خواهیم کرد یعنی بر روی یک ریل حرکت می کنیم و در مواقع زمانی مختلف نیز وضعیت را بررسی میکنیم.
 
رییس هیات مدیره مخابرات ایران در بخش پایانی صحبت‌های خود ماموریتی یک روزه برای مدیر عامل جدید تعیین کرد و گفت:‌ اکنون مشکلات ما با کارگزاران بحثی شده که باید در اسرع وقت تکلیف آن مشخص شود؛ ما به این افراد پول می دهیم آنها را بیمه می کنیم و برای آنها حقوق در نظر می گیریم اما در ازای این موارد آن‌ها به ما ناسزا می‌گویند به همین دلیل لازم است همین امروز تکلیف این موضوع روشن شود.
 
اقتصاد در کشور ما دستوری است
 
مظفر پوررنجبر – مدیر عامل پیشین مخابرات – هم در مراسم تودیع خود به سالهای فعالیتش در حوزه مخابرات اشاره کرد و گفت: بنگاه اقتصادی مخابرات به دلیل ماهیت توسعه و گستردگی از نظر شبکه مشتریان و کارکنان از مدیریتی متفاوت بهره مند می شود به همین دلیل همواره یکی از دغدغه‌های هیات مدیره همین موضوع بوده است.
 
وی ادامه داد: در سالهای گذشته با تدوین استراتژی مخابرات بر مبنای نوگرایی تلاش کردیم که توجه به این موضوعات را در دستور کار قرار دهیم؛ از سال 91 نیز که بنده مدیر مخابرات ایران شدم استراتژی گذر از مخابرات دولتی به مخابرات خصوصی را در برنامه قرار دادیم.
 
پوررنجبر همچنین عنوان کرد: شرکت مخابرات ایران از چند نظر در چند نقطه با دولت تلاقی دارد و بر همین اساس هر فردی که بر روی صندلی مدیریت دولت بنشیند در برخی موارد با مخابرات دچار خلط مبحث خواهد شد. دولت در یک جا سهامدار مخابرات است و در آن نماینده دارد و در جای دیگر سازمانی مانند سازمان تنظیم مقررات که وابسته به وزارت ارتباطات است به عنوان ناظر بر فعالیت‌های مخابرات عمل می کند. در جای دیگر دولت از این شرکت مالیات می گیرد و همه این موارد باعث می‌شود که در میان دولت و مخابرات همیشه نقاطی برای تلاقی وجود داشته باشد که همین مساله مدیریت این شرکت را سخت‌تر و مهمتر می سازد.
 
مدیر عامل سابق مخابرات ایران با تاکید بر این‌که اقتصاد در کشور ما دستوری و زیر چتر سیاست دولت است، اظهار کرد:‌ تا زمانی که اقتصاد ما زاییده دولت باشد نمی توان توقع داشت یک بنگاه اقتصادی مثل مخابرات این تلاقی‌ها را نداشته باشد.
 
وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته به دلیل برخی ناهنجاری‌ها ما عقب گردهایی داشتیم که به عنوان مثال در حوزه EPS (سود به ازای هر سهم ) درسال 92 ما عدد 72 تومان را انتخاب کرده بودیم اما به دلیل ناهنجاری‌ها این رقم را کمتر محاسبه کردیم.
 
پوررنجبر در ادامه صحبتهای خود به بحث اینترنت اشاره کرد و گفت:‌ در حوزه دیتا ما آن طور می خواستیم کارها انجام نشد اما با این حال رشدی بالغی بر صد درصد در فروش ADSL داشتیم.
 
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با اجرایی شدن نسخه مدون توسعه و تحول طرح‌های این شرکت آن قدر عملیاتی شود که مخابرات وضعیتی متقدر و مطلوب‌تر داشته باشد.
 
مخابرات تنها یک بنگاه اقتصادی صرف نیست
 
کاظم ابراهیمی – مدیر عامل جدید – این شرکت هم به ارائه توضیحاتی کلی درباره برنامه‌های خود پرداخت و ارائه جزییات بیشتر را مناسب جلسه معارفه ندانست.
 
وی همچنین عنوان کرد: حق شرکت مخابرات را تنها یک بنگاه اقتصادی صرف نمی دانم و بر این باورم که اقتصاد در خدمت رسانی صورت می گیرد و اگر خدمات رسانی بیشتری داشته باشیم سودآوری ما نیز بیشتر خواهد شد.
 
وی ادامه داد: اگر قرار است ما خدمتی به مردم ارائه کنیم باید این خدمت در اقصی نقاط کشور ارائه شود و این طور نباشد که تنها در نقاطی که درآمدزایی بیشتری دارند خدمات ارائه شود.
 
ابراهیمی با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری در امور توسعه‌ای اظهار کرد: قطعا باید به شکلی خدمت کنیم که به هنگام رفتن یک برگ زرین ببینیم.
 
وی در ادامه به بحث تعاملات مخابرات و اپراتورها و شرکت‌های PAP پرداخت واظهار کرد: حضور شرکت‌های PAP توانست و می تواند در ارتقای کیفیت سرویس‌دهی ما موثر باشد به همین دلیل داشتن رابطه حسنه با تمام شرکت‌ها باید در اولویت کاری ما باشد.
 
نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات که از دیگر حاضران مراسم امروز بود صحبتی کوتاه درباره صنعت ICT داشت.
 
در بخش‌های دیگر این مراسم مدیران مختلف مخابراتی به تشکر از زحمات پوررنجبر و خوشامدگویی به مدیر عامل جدید پرداختند. همچنین در این مراسم مدیران عامل اپراتورهای دوم و سوم و مدیران ارتباطی مختلف کشور حضور داشتند و مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات به نمایندگی از وزیر ارتباطات متن وزیر را قرائت کرد.
 
کاظم ابراهیمی چهاردهمین مدیر عامل مخابرات ایران پس از سال‌های انقلاب اسلامی ایران و سومین مدیر عامل مخابرات بعد از خصوصی سازی به شمار می رود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.