تلفن همراه

گوشی

August 16, 2014
5:24 شنبه، 25ام مردادماه 1393
کد خبر: 63779

اکسپریا Z2 پس از 6 هفته زیر آب دریا همچنان زنده است!

یک دستگاه اسمارت فون اکسپریا Z2 پس از گذراندن 6 هفته در کف دریا، به خوبی کار می‌کند تا بدین ترتیب ساختمان غیرقابل نفوذ پرچم‌داران سونی را در یاد همه نگه دارد.
 
یکی از تبلیغاتی که سونی بارها در مورد پرچمداران خود به کار برده، قدرت تحمل آن‌ها در برابر نفوذ مواد و عدم آسیب‌پذیری آن‌ها در شرایط سخت است. هر چند سونی در کنار این تبلیغات به محدودیت‌های آن نیز اشاره داشته؛ به عنوان مثال در مورد آب، سونی حداکثر عمق 1.5 متر و زمان 30 دقیقه را شرایطی قابل‌قبول برای عدم آسیب‌پذیری پرچم‌داران اخیر خود عنوان کرده است.
 
حالا یکی از کاربران این اسمارت فون به نام الکساندر ماکسین که از اهالی شهر گوتنبرگ است، متوجه شده که اکسپریا Z2 وی می‌تواند تا 6 هفته نیز در کف آب دریا دوام بیاورد!
 
وی مدتی قبل همراه با دوستانش طی یک تعطیلات اکسپریا Z2 خود را در دریا از دست داد و از آنجا که عمق آب بیش 10 متر بود، نتوانست در آن زمان گوشی خود را پیدا کند.
 
وقتی که آن‌ها به ساحل رسیدند به اکسپریا Z2 زنگ زدند و تلفن شروع به زنگ‌خوردن کرد، اما چون نتوانستند آن را بیابند، ناامید به خانه بازگشتند (البته اسمارت فون ها عموما در حالت خاموش نیز زنگ می‌خورند.) بعد از 6 هفته یکی از دوستان ماکسین که در همان نقطه از دریا به غواصی رفته بود، توانست اکسپریا Z2 را در کمال تعجب پیدا کند.
 
دستگاه از از بیرون آسیب‌های بسیاری را متحمل شده بود، پشت آن شکسته بود و حتی باتری نیز به شکل کامل شارژ خود را از دست داده بود، اما وقتی که آن را به شارژ متصل کردند LED تلفن همراه شروع به چشمک‌زدن کرد! اسمارت فون پس از شارژ به خوبی کار می‌کرد و حتی می‌شد با آن تماس نیز گرفت.
 
این نخستین بار نیست که چنین اتفاقات خارق‌العاده‌ای برای دستگاه‌های اکسپریای سونی رخ می‌دهد. سال گذشته نیز یک دستگاه اکسپریا V به همین طریق سر از دریا در آورد و پس از گذشت 4 روز باز هم به خوبی فعالیت می‌کرد.
 
مشخص است که چنین قابلیت‌هایی، مجوز بردن اسمارت فون به دل دریا نیست، اما صاحبان اکسپریا می‌توانند به داشتن چنین اسمارت فون های مستحکمی افتخار کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.