تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

August 16, 2014
5:24 شنبه، 25ام مردادماه 1393
کد خبر: 63780

آیا سامسونگ Z تایزنی به موزه منتقل خواهد شد؟

پیش‌بینی کنار گذاشتن برنامه اسمارت فون های تایزنی بالارده از سوی سامسونگ چندان نیز دشوار نبود؛ به خصوص پس از تأخیرهای عجیب‌وغریبی که برای معرفی این محصول در بازار داشت. اخبار جدیدی از وب‌سایت TizenExperts نشان می‌دهد که سامسونگ احتمالا برنامه اسمارت فون های بالارده تایزنی را کنار خواهد گذاشت.
 
شاید سیستم‌عامل تایزن بر روی اسمارت واچ‌های سامسونگ روزهای اوج خود را بگذراند، اما این شرکت به شکل محافظه‌کارانه‌ای از ارائه اسمارت فون تایزنی خود به بازار خودداری می‌کند. سامسونگ Z مدتی قبل به عنوان نخستین اسمارت فون بالارده مجهز به این سیستم‌عامل اعلام گردید، اما معرفی رسمی آن به بازار تاکنون به دلایل مختلف و مبهمی متوقف شده است.
 
حالا منابعی به وب‌سایت TizenExperts خبر داده‌اند که شاید سامسونگ تمامی برنامه‌های خود برای معرفی اسمارت فون سامسونگ Z را کنار بگذارد و بر روی ارائه آن در اسمارت فون های ارزان‌قیمت و پایین‌رده تمرکز کند. از این طریق سامسونگ امیدوار است تا با شرکت‌های رقیبی چون شیائومی چین رقابت داشته باشد. شیائومی طبق جدیدترین گزارش، سامسونگ را پس از چندین سال یکه‌تازی در بازار اسمارت فون، پشت سر گذاشته و به رتبه اول فروش در چین رسیده است.
 
از دید SamMobile وب‌سایت نزدیک به سامسونگ، چنین استراتژی می‌تواند برای سامسونگ مفید باشد. در حال حاضر اسمارت فون های اندرویدی سامسونگ پاسخ‌دهی بسیار خوبی در بازار داشته‌اند و سامسونگ به جای رقابت بی‌فایده با اندروید در محصولات بالارده، می‌تواند در بازارهای پایین‌رده و با سیستم‌عامل تایزن جایگاهی بسیار خوب را کسب کند. حتی وقتی بدانیم که این سیستم‌عامل با رمی 256 مگابایتی نیز فعالیت خواهد داشت، جایگاه آینده دار آن در اسمارت فون های پایین‌رده بیشتر آشکار می‌شود.
 
از طرفی توسعه‌دهندگان شاید از این تصمیم جدید سامسونگ راضی نباشند، چون صاحبان دستگاه‌های پایین‌رده معمولا هزینه زیادی برای خرید اپلیکیشن کنار نمی‌گذارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.