اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

August 16, 2014
7:30 شنبه، 25ام مردادماه 1393
کد خبر: 63801

رتبه ۱۵۸ ایران در میزان تخصیص پهنای باند به کاربران!

مدیرعامل گروه شرکت‌های شاتل از رتبه ۱۵۸ ایران در متوسط میزان تخصیص پهنای باند به کاربران در مقایسه با دیگر کشورهای جهان با ضریب نفوذ اینترنت کمتر از ۲۰ درصد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شاتل، احمد نخجوانی در چهارمین کنفرانس مدیریت اجرایی گفت: طبق شاخص‌های توسعه جهانی منتشر شده از سوی بانک جهانی، در سال ۲۰۱۳ تعداد مشترکان ایرانی که از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کردند، تنها چهار میلیون نفر بوده است که در مقایسه با جمعیت جهان، ایران به لحاظ دسترسی به اینترنت پرسرعت در جایگاه ۱۱۵ جهان ایستاده است.
 
به گفته وی، شاخص آمادگی شبکه ایران در سال ۲۰۱۴ از بین ۱۴۴ کشور جهان در رتبه ۱۰۴ قرار دارد که این رتبه در سال گذشته ۱۰۱ بوده است و ایران در این رتبه‌بندی بعد از گواتمالا، پاراگوئه، بوتسوانا، و هم‌ردیف نامبیا، ونزوئلا، گامبیا و زامبیا قرار گرفته است. براساس گزارش World Economic Forum آمادگی شبکه براساس ترکیبی از ۵۰ شاخص مختلف سنجیده می‌شود.
 
نخجوانی گفت: درحال حاضر تعداد کاربران اینترنت در جهان به سه میلیارد نفر رسیده است و این درحالی است که این رقم در سال ۲۰۰۳ کمتر از یک میلیارد نفر بوده است.
وی افزود: در سال ۲۰۱۴ تعداد کاربران پهنای باند ثابت به حدود ۷۰۰ میلیون نفر رسیده و این درحالی است که این رقم برای پهنای باند موبایل دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر است و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۶ تعداد کاربران پهنای باند ثابت به ۸۶۶ میلیون نفر و تعداد کاربران پهنای باند موبایل به سه میلیارد و۷۰۳ میلیون مشترک برسند.
 
به گفته مدیرعامل شاتل، براساس گزارش Forester در سال ۲۰۱۳، میزان فروش آنلاین در جهان در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ به ترتیب ۶۸۰٫۶ میلیارد دلار و ۷۶۳٫۲ میلیارد دلار بوده و این رقم برای ایالات متحده در همین سال‌ها نیز ۱۷۲٫۹ میلیارد دلار و ۲۵۵٫۶ میلیارد دلار بوده است.
 
نخجوانی با اشاره به رابطه بازاریابی و فناوری و باتوجه به اینکه همزمان با تحولات تکنولوژیکی، تحولاتی هم در حوزه بازاریابی اتفاق می‌افتد، گفت: طبق گزارش گارتنر در سال ۲۰۱۷ مدیران بازاریابی بیش از مدیران انفورماتیک با فناوری اطلاعات سرو کار خواهند داشت و رسانه‌های اجتماعی بین ۵۷ تا ۶۰ درصد روی تصمیم‌گیری‌های مشتریان تاثیرگذار هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.