اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

August 19, 2014
10:16 سه شنبه، 28ام مردادماه 1393
کد خبر: 63833

گزارش همشهری از بازگشت پیامک فله‌ای همراه اول

زهرا رفیعی‌ – همشهری : ارسال‌کنندگان پیامک فله‌ای دست از سر شهروندان برنمی‌دارند.
 
با وجود اینکه چندی پیش اعلام شد در صورت عدم تمایل به دریافت پیامک تبلیغاتی مشترکان اپراتور همراه اول می‌توانند عدد یک را به 8999 بفرستند، باز هم پیامک فله‌ای ارسال می‌شود.اپراتور‌ها به خیال اینکه شاید مشترکین‌شان از کرده خود پشیمانند هر از گاهی ارسال پیامک فله‌ای را دوباره شروع می‌کنند.
 
این پیامک‌ها ابتدا حاوی خبرهای سراسری است، کم کم وقتی شما اعتراض نمی‌کنید نرخ خدمات ارزش افزوده ارسال می‌شود و دست آخر روز از نو روزی از نو.
 
پیامک‌های فله‌ای که در آن نشانی از علاقه و شغل مخاطب در آن نیست، ارسال می‌شود. این در حالی است که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی 2سال پیش در ابلاغیه‌ای به اپراتورهای تلفن همراه اعلام کرد که ارسال هر گونه پیامک تبلیغاتی به مشترکان بدون رضایت آنها ممنوع است.تماس‌های مکرر شهروندان حاکی از آن است که حجم پیامک‌های ارسالی به مشترکان از اپراتورهای پیامک و تلفن‌های ثابت به حدی است که موجب مزاحمت و دردسر برای آنها شده است. به نظر می‌رسد منافع مالی حاصل از ارسال پیامک‌های این‌چنینی به اندازه‌ای هست که مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه کماکان به این روش روی بیاورند. شاید اگر تحقیقی درباره تاثیر تبلیغ به صورت فله‌ای و غیرهدفمند انجام می‌شد، از میزان ارسال پیامک‌های فله‌ای کاسته می‌شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.