اپراتورها

تلفن همراه

August 19, 2014
10:41 سه شنبه، 28ام مردادماه 1393
کد خبر: 63846

انتقاد خبرگزاری شبستان ازعرضه طالع بینی پیامکی از سوی همراه اول

خبرگزاری شبستان: اپراتورهای تلفن همراه در کشور رقابت گسترده ای برای درآمدزایی بیشتر دارند که در بعضی از مواقع همراه با طرح های ضد ارزشی و ترویج خرافه در جامعه می شود که ترویج طالع بینی پیامکی از آن جمله است.به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، "دوست داری از اون آدم ها باشی که به هر چیزی دست می زنن طلا میشه؟ تاریخ تولدت رو به 20245 ارسال کن تا بهت بگم چه روزی برای چه کاری مناسبه و برای چی خوب نیست مثلا بفرست 22*7*1358 هر پیام 100 تومان" این پیام به چشم کسانی که از خدمات همراه اول استفاده می کنند، آشناست و یکی از هزاران پیام تبلیغاتی گاه و بیگاهی است که برای مشترکان همراه اول ارسال می شود البته با این تفاوت که این بار در اقدامی خلاقانه، هدفمند و برنامه ریزی شده به مقوله ای جدید در خطوط همراه اول پرداخته است و با استفاده از جذابیت کاذب، مخاطبان را برای طالع بینی پیامکی ترغیب و تشویق می کند تا مشترک با ارسال تاریخ کامل تولد خود و پرداخت روزانه فقط 100 تومان، دقت کنید فقط روزانه 100 تومان!! از خدمات ویژه طالع بینی پیامکی برخوردار شود و یک شماره پنج رقمی به مشترکان مورد نظر بگوید در طول روز به انجام چه کارهایی مبادرت ورزند و از انجام کدام کارها اجتناب نمایند به این طریق کامروا شده و به اصطلاح به هرچه دست می زنند، طلا شود!!
 
در واقع با این ترفند جدید دیگر مشترکان همراه اول نیازی نیست زحمت بکشند و درباره انجام امور روزانه اندیشیده، سپس تصمیم گیری کنند بلکه فقط با پرداخت مبلغ ناچیز روزانه 100 تومان می توانند با تصمیم گیری هایی مثلا سازنده! خوشی، رفاه و آسایش را از دریچه اپراتور همراه اول و در قالب پیامک به خانه های خود بیاورند و با این اقدام یک زندگی سراسر نیکبختی، موفقیت، مفرح توأم با پیروزی های پیاپی برای مشترکان همراه اول رقم خواهد خورد. ترفندی جدید که با مضمونی فریبنده و در جامه کلمات و عبارات وسوسه انگیز، مشترکان را به سوی زندگی بی دغدغه، فاقد اندیشه، تفکر و تعقل رهنمون می سازد و از انسان می خواهد تا بدون توجه به اختیار، توانمندی های فردی، موقعیت های اجتماعی و … گوش به فرمان چند پیامک بی پایه و اساس از طرف یک شماره پنج رقمی باشند و طبق آنچه که در قالب بسته پیامکی برایش ارسال می شود امور زندگی اش را به پیش برد و قدرت تصمیم گیری را از مخاطب سلب نماید، در واقع با این اقدام اپراتور همراه اول طالع بینی سنتی مستقر در پارک ها و معابر کلانشهرها که برای بسیاری از افراد جامعه کمتر قابل دسترس خواهد بود را به خطوط تلفن همراه آورده و جنبه عمومی به آن داده و در قالب بسته پیامکی زیبا و پر رنگ و لعاب به مشترکان همراه اول عرضه می کند آنهم با نازل ترین قیمت و حداقل زمان دسترسی.
 
چرا باید طالع بینی که اساسا فاقد پایه و اساس علمی و منطقی است و از نظر طیف گسترده ای از افراد جامعه مورد شماتت است و زشت انگاشته می شود چنین زیبا و ماهرانه در قالب پیامک وارد حریم خصوصی مشترکان همراه اول شود؟  آیا برای کسب درآمد و رسیدن به منافع مادی باید دست به هر اقدامی زد ولو ترویج و گسترش مسایل خرافی، زایل کردن قوه تفکر و اندیشه انسان ها آن هم در جامعه ای که در آن تفکر، اندیشه، اختیار، توانمندی ها و تخصص های فردی همواره مورد توجه بوده است و ارزش های انسانی و معنوی معیار سنجش افراد محسوب می شود. آیا رواج گسترش این سبک از زندگی "تکیه بر طالع بینی" و فقدان تفکر و اندیشه در عصر حاضر قابل اغماض است؟ چرا نهادهای نظارتی بر رویکرد، تبلیغات پیامکی و پیام های ارسالی از طریق اپراتورهای تلفن همراه نظارتی ندارند؟ آیا قانونی برای برخورد و مقابله با پیام های تبلیغاتی ضد ارزش های انسانی و ترویج مسایل خلاف عرف و مسایل خرافی وجود دارد؟ چرا راهکارها و اقدامات قانونی برای جلوگیری از گسترش مسایل خرافی در جامعه ایجاد نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.