اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

August 19, 2014
11:19 سه شنبه، 28ام مردادماه 1393
کد خبر: 63850

وزیر ارتباطات: تعرفه 3G اپراتورهای اول و دوم مانند رایتل خواهد بود

وزیر ارتباطات تاکید کرد: تعرفه استفاده از تلفن در نسل‌های مختلف یکسان خواهد بود و برای ارائه اینترنت نسل 3 هم اپراتورها ملزم هستند از تعرفه‌هایی که پیش از این برای رایتل تدوین شده بود استفاده کنند.

محمود واعظی امروز در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی در جمع خبرنگاران حاضر شده و به پاسخگویی به سوالات مختلف آنها پرداخت.
 
محمود واعظی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که تعرفه خدمات مختلفی که قرار است از این پس توسط اپراتورهای اول و دوم در قالب نسل 3 و 4 ارتباطی ارائه شود به چه صورت خواهد بود، توضیح داد: تعرفه استفاده از تلفن در نسل‌های مختلف از دو تا چهار رقمی ثابت خواهد بود و تغییر نخواهد کرد.
 
به گفته او در حوزه اینترنت نیز سازمان تنظیم مقررات پیش از این تعرفه‌ها را برای رایتل تعریف کرده است و اکنون اپراتورهای مختلف در هنگام ارائه این خدمات ملزم به تابعیت از همان تعرفه‌ها خواهند بود.
 
وزیر ارتباطات در ادامه با تاکید بر این که بر این اساس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات وظایف خود را پیش از شهریورماه انجام داده و حال نیاز به پیگیری جدیدی ندارد اظهار کرد: در حوزه LTE نیز فعلا همان که برای نسل 3 داریم مورد استفاده قرار می‌گیرد تا زمانی که اپراتورها بخواهند سرویس جدیدی را در این نسل ارائه کنند که در زمان ارائه این سرویس‌ها بحث تعرفه مجدد بررسی خواهد شد.
 
واعظی در پاسخ به سوالی که درباره صحبت‌هایش مبنی بر نظارت بر گوشی‌های تلفن همراه مطرح شده بود اظهار کرد: پیش از این، این گونه اعلام کرده‌ایم که در سازمان تنظیم مقررات خواسته شده است با توجه به این که در سال تعداد بسیار بالایی تلفن همراه وارد کشور می‌شود و بخشی از این واردات از طریق گمرک نبوده و به شیوه غیر رسمی وارد می‌شود ساز و کاری طراحی کند تا با همراهی اپراتورهای موبایل، تلفن‌های همراه ساماندهی و بررسی شده و نظارت بیشتری بر روی کیفیت آنها وجود داشته باشد.
 
واعظی در پاسخ به سوال دیگری که درباره اظهارات نمایندگان مجلس درباره مضر بودن پارازیت‌ها اعلام شده بود، گفت: از یک سال قبل تا به حال محوریت کار تشعشعات با وزارت ارتباطات بوده است و در چندین مورد همکاران فنی ما در سازمان تنظیم مقررات به طور سرزده به نقاط مختلف تهران رفته و اندازه‌گیری‌هایی را انجام داده‌اند.
 
وی ادامه داد: از سوی دیگر ما با مراجع مختلف جلسات متعددی برگزار کردیم و در آخر این جلسات که حدود دو ماه قبل در وزارت ارتباطات برگزار شد، میزبان وزرای بهداشت، علوم، دفاع و روسای سازمان محیط زیست و انرژی اتمی بودیم و در آن جلسه 7 دستگاه در کنار یکدیگر ظرف مدت دو ساعت اقدامات انجام شده را بررسی کرده و جمع‌بندی دیگر نتایج مربوطه را خدمت رییس جمهوری فرستادیم.
 
عضو کابینه دولت یازدهم در ارتباط با ارائه مجوز ورود به نسل‌های بالاتر توسط همراه اول نیز اظهار کرد: حتی در ساعاتی که مراسم امروز برگزار شد معاونین رییس سازمان تنظیم مقررات و قائم‌مقام او در حال مذاکره با اپراتورها بودند و اکنون مذاکرات ما با یکی از اپراتورها نهایی شده و با اپراتور دیگر هم مذاکرات نسبتا خوب پیش می‌رود و شاید بتوان گفت حدود 70 تا 75 درصد کار در این زمینه انجام شده است.
 
واعظی همچنین عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اگر اپراتوری که مجوز ورود به این نسل را پیدا کرده ظرف دو تا سه روز آینده گزارش‌های ارائه آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر بگذارد حتما پروانه ارائه این خدمات را کسب خواهد کرد و مجوزهای لازم برای اپراتور دیگر هم پس از انجام مذاکرات داده خواهد شد.
 
واعظی در بخش دیگر صحبت‌های خود نیز به ارائه توضیحاتی درباره رومینگ ملی پرداخت و گفت: این طرح در گذشته افتتاح شده و اکنون بر اساس توافقاتی که میان سه اپراتور تلفن همراه صورت گرفته به طور دائم وضعیت رومینگ در شهرهای مختلف رصد می‌شود در نقاطی که یکی از اپراتورها پوشش کمتری داشته باشد از شبکه دو اپراتور دیگر بهره می‌گیرد و به تدریج این طرح در نقاط مختلف کشور گسترش پیدا خواهد کرد.
 
واعظی به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اشاره و تصریح کرد: در سال جاری برای سازمان تنظیم مقررات بودجه‌ای معادل چهار هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
 
وی همچنین به بحث اهمیت طیف‌های فرکانسی اشاره کرد و با تاکید بر اهمیت آنها اظهار کرد: موضوع طیف‌های فرکانسی امروز در دنیا اهمیت بسیار دارد و بسیاری از فعالیت‌ها بر روی این طیف‌ها صورت می‌گیرد حتی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دنیا بر این اساس است که تا سال 2020 بهره‌برداری از طیف‌های فرکانسی به بیش از 50 میلیارد خواهد رسید و از این طریق بالغ بر 50 میلیارد کاربر از سرویس‌های این بخش استفاده خواهند کرد. بر همین اساس لازم است ما نیز به سرعت بهره‌برداری از فرکانس را در کشور خود ارتقاء دهیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.