اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

August 19, 2014
12:19 سه شنبه، 28ام مردادماه 1393
کد خبر: 63863

وزیر ارتباطات: فرکانس های در اختیار دستگاه ها و صدا و سیما هزینه اپراتوری را ۵۰ درصد کاهش می دهد

سینا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در زمان جنگ تحمیلی برخی طیف های فرکانسی کشور در اختیار دستگاه های اجرایی مختلف کشور و صدا و سیما قرار گرفت که هنوز آنها را در اختیار دارند و می تواند توسط بخش های دیگر مورد استفاده قرار بگیرد.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، محمود واعظی در مراسم افتتاح پروژه های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: نگاه به استفاده از فرکانس و دستگاه‌های مختلف همان نگاه سنتی است و استفاده از فرکانس های در اختیار دیگران می تواند هزینه‌های سرمایه گذاری اپراتورهای مختلف برای خرید تجهیزات را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.
 
وی اظهار داشت: اکنون ضریب بهره‌وری فرکانس در ایران ۱٫۶ و در خاورمیان ۱۰ است اما این ضریب در برخی کشورهای غربی تا حدود ۴۰ یا ۵۰ هم پیش رفته است بر همین اساس ما باید حتما فضای فرکانسی خود را مورد استفاده بهینه قرار دهیم و به مدیریت فرکانس بپردازیم.
واعظی با اظهار دوباره گلایه خود از وضعیت پهنای باند کشور گفت: تغییرات تکنولوژی بسیار سریع پیش می‌رود و استفاده از تجهیزات نیز بر همین اساس افزایش پیدا می‌کند. اکنون تعداد اپراتورها و کاربران ما نسبت توقع مردم بالا رفته و مردم انتظار دارند در حوزه‌های موبایل و اینترنت و سایر بخش‌ها خدمات مورد نیاز خود را با کیفیت و سرعت بالا دریافت کنند و از سوی دیگر تعرفه استفاده از این خدمات هم خیلی بالا نباشد.
وی افزود: در سال جاری ما برنامه‌های متعددی برای ساز و کار تنظیم مقررات پیش‌بینی کرده‌ایم و برای این سازمان بودجه‌ای چهار هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته‌ایم. به عبارت دیگر اکنون بودجه رگولاتوری شش برابر شده و دلیل این افزایش بودجه آن است که ما می‌خواهیم اقدامات متعددی را دنبال کنیم.
وزیر ارتباطات از جمله برنامه های سال جاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی براساس بودجه تخصیص یافته را صدور ۱۰ پروانه جدید عنوان کرد.
وی با اشاره به صدور مجوزهای ارتقای پروانه اپراتورهای تلفن همراه گفت: با فرصت های موجود و فراهم شده اپراتورها از هم اکنون وارد عرصه ارایه سرویس های LTE شوند تا با فراهم شدن مقدمات ظرف سال های آینده بتوانیم وارد نسل پنجم ارتباطی شویم.
واعظی تصریح کرد که این سخن به این معنی است که دیگر تلفن همراه را نمی‌توان تنها برای مکالمه یا جستجوهای کوتاه اینترنتی در نظر گرفت بلکه باید شرایط به گونه‌ای پیش رود که موبایل افراد تبدیل به اتاق کار آنها شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.