اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

August 19, 2014
12:20 سه شنبه، 28ام مردادماه 1393
کد خبر: 63864

شورایعالی فضای مجازی از پایان فرآیند تدوین و تصویب پیوست فرهنگی اپراتورهای نسل3 و بالاتر خبر داد

 
دبیر شورای عالی فضای مجازی از پایان فرآیند تهیه و تصویب پیوست فرهنگی سرویس های اپراتورهای نسل سوم و بالاتر تلفن های همراه در کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور برای تصویب در جلسه شورای عالی فضای مجازی خبر داد.
 
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، محمد حسن انتظاری – دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور با اعلام این خبر گفت: کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور با برگزاری جلسه های کارشناسی متعدد با نهادها، صاحب نظران و نمایندگانی از جامعه نخبگانی کشور در این حوزه به منظور  بررسی و نیازسنجی خدمات اپراتورهای نسل سوم و بالاتر تلفن همراه و همچنین توجه به نظرات فقهی مطرح شده درخصوص موضوع پیوست فرهنگی که سرویس تماس تصویری نیز جزئی از آن محسوب می شود، با تصویب آیین نامه های این پیوست آن را برای تصویب نهایی در جلسه شورای عالی فضای مجازی ارایه کرد. 
 
وی افزود: در این پیوست ضمن تبیین جایگاه و نحوه تعامل با خدماتی چون پیام کوتاه، پیام چند رسانه ای، آهنگ پیشواز، تماس تصویری، اینترنت و بسته های نرم افزاری که از سوی اپراتور ارایه شده، بر نقش اساسی کاربران در بهره برداری از این خدمات تأکید شده و علاوه بر آن اپراتورها ملزم شده اند تا بسته های خدماتی و محتوایی مختلفی را به تناسب  سن، نیاز و خواسته کاربران با حفظ ارزش های تربیتی، اخلاقی، دینی و فرهنگ ایرانی – اسلامی در اختیار آنها قرار دهند.
 
انتظاری با تاکید بر نگاه جامع پیوست فرهنگی به عنوان زیرساختی مناسب برای اپراتورهای نسل سوم و بالاتر تلفن همراه، اظهار داشت: در پیوست فرهنگی صرفا نگاه سلبی در نظر گرفته نشده و تلاش شده است تا در تدوین این پیوست بر نگاه  ایجابی تکیه بیشتری شود.
 
وی تصریح کرد: این پیوست پس از تصویب در جلسه شورای عالی فضای مجازی کشور برای تمامی اپراتورهای نسل سوم و چهارم تلفن همراه ابلاغ خواهد شد تا براساس آن بتوانند خدمات و سرویس های خود را ارایه کنند.  
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.