اپراتورها

تلفن همراه

August 19, 2014
12:22 سه شنبه، 28ام مردادماه 1393
کد خبر: 63866

درآمد سرویس‌های موبایل آمریکایی یک میلیارد دلار کاهش یافت

سینا: درآمد سرویس‌های موبایلی در ایالات متحده در سه ماه دوم سال جاری دو درصد کاهش یافته است، که معادل مبلغی حدود یک میلیارد دلار است که آن را تبدیل به یکی از بزرگترین کاهش درآمدها در سال‌های اخیر می‌کند.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، البته درآمد سرویس‌های دیتای موبایلی همچنان به رشد خود ادامه داد و به راه خود برای رسیدن به مرز درآمد ۱۰۰ میلیاردی ادامه می‌دهد.
به نقل از Chetan Sharma درآمد دیتا نسبت به درآمد کل اکنون ۵۵ درصد است.
 
T-Mobile آمریکا همچنان در زمینه رشد مشترکان جدید از رقیبان پیش است. T-Mobile تقریبا موفق شده از زیان‌دهی که از نیمه سوم ۲۰۰۹ تا سه ماهه اول ۲۰۱۳ گریبان‌گیرش بود، رهایی یابد.
تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که این شرکت در سه ماهه آینده به رشد مثبت خواهد رسید. T-Mobile اکنون از مرز ۵۰ میلیون مشترک گذشته است و تهدیدی برای Sprint به شمار می‌آید و احتمال دارد تا اوایل ۲۰۱۵ به اپراتور سوم کشور تبدیل شود.
 
AT&T کمترین کاهش درآمد پیش‌پرداخت شده را با ۸۶/۰ درصد برای خود ثبت کرد.
در آمریکا Verizon هم کاهش ۸۴/۰ درصدی را تجربه کرده است و در کل دنیا هم رکورد ۴۴/۰ درصدی در اختیار NTT DoCoMo است که در سه ماهه سوم ۲۰۱۰ رقم خورده است. در کل ژاپنی‌ها وفادارترین مشتری‌ها در جهان هستند.
 
مشتریان جدید در آمریکا عموما به دستگاه‌های مرتبط با هم اختصاص دارد (تبلت‌ها و M2Mها).
۸۴ درصد مشتریان جدید در سه ماهه دوم ۲۰۱۴ از دسته‌ای غیر از تلفن بودند. تبلت‌ها پیشتاز دستگاه‌های مرتبط هستند و ۷۰ درصد این بخش را تشکیل می‌دهند. به طور کلی با اینکه آمار کلی مشترکین افزایش یافته است اما اثر منفی بر روی ARPU (درآمد به ازای هر مشترک) با ۲۷/۲ درصد داشته است. همه اپراتورها در ARPU کاهش داشته‌اند.
 
ضریب نفوذ تلفن‌های هوشمند به ۷۰ درصد رسیده است و تقریبا ۹۳ درصد گوشی‌هایی که به فروش می‌روند، هوشمند هستند.
 
اندروید در این سه‌ماهه iOS را پشت سر گذاشته است و برای اولین بار، Verizon آیفون‌های بیشتری نسبت به AT&T فروخته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.